8 soļi līdz peļņu nesošai e-pasta mārketinga kampaņai

8 soļi līdz peļņu nesošai e-pasta mārketinga kampaņai

E-pasta mārketinga ieguldījuma atdeve (return on investment - ROI) ir 4300%. Tas nozīmē, ka katrs e-pasta mārketingā ieguldītais eiro var sniegt pretī pat 43 eiro. Lai šādu rezultātu sasniegtu, ir svarīgi sekot līdzi e-pasta mārketinga tendencēm un pareizi iestrādāt tās savā mārketinga stratēģijā. Iepazīsties ar 8 svarīgiem soļiem, kuri palīdzēs Tev pelnīt naudu ar e-pasta mārketingu!

1. Nosaki savu mērķi un izveido stratēģiju.

Pirms sāc veidot e-pasta mārketinga kampaņas, nospraud sev skaidru mērķi, ko vēlies ar tām sasniegt. Vai primāri vēlies pārdot savus produktus vai pakalpojumus? Stiprināt sava zīmola atpazīstamību? Varbūt vēlies audzēt klientu loku un paplašināt darbības lauku ārzemēs?

Kad Tev ir skaidrs mērķis, precīzi izplāno ceļu līdz tā sasniegšanai. Citiem vārdiem sakot, kā un cik bieži uzrunāsi savus e-pasta abonentus. Labā prakse liecina, ka ar lasītājiem jāuztur regulārs kontakts, sūtot e-pasta kampaņas vismaz 2-3 reizes mēnesī. Tomēr šis skaitlis nav akmenī iekalts - dažu uzņēmumu specifika prasa daudz biežāku komunikāciju. Izplāno arī īpašos piedāvājumus un akcijas vismaz pāris mēnešus uz priekšu.

Ir sen beidzies masveida kampaņu laiks, kad visiem klientiem varēja sūtīt vienādus e-pastus un cerēt, ka kāds no tūkstoša “uzķersies”. Šodien ikvienam mārketerim ir jāsniedz saviem abonentiem pievienotā vērtība, kas atšķirs viņu no konkurentiem. Plānojot kampaņas, iztēlojies savu potenciālo klientu intereses, problēmas un vajadzības; izvērtē, ko tu gribētu saņemt, ja būtu viņu vietā. Tā var būt gan patīkama mājaslapas lietošanas pieredze, gan izglītojošs un noderīgs saturs vai īpaši izdevīgi piedāvājumi.

2. Vairo abonentu skaitu jeb audzē e-pastu datu bāzi.

Lai uzsāktu e-pasta mārketingu, Tev vispirms jāizveido savs e-pasta abonentu saraksts. Svarīgi: nekad necenties pirkt vai iznomāt e-pastus! Tādā veidā ne tikai pārkāpsi likumu, bet arī iegūsi neieinteresētus klientus, kas, visticamāk, Tevi uzskatīs par spameri vai vienkārši dzēsīs ārā Tavas ziņas.

Zemāk daži efektīvi ieteikumi, kā aicināt cilvēkus kļūt par Tavu jaunumu abonentiem:

a) Pievieno parakstīšanās formu mājas lapas galvenajā sadaļā.

Ar parakstīšanās formām Tu vari iegūt mājas lapas apmeklētāja e-pastu, uz kuru vēlāk nosūtīt jaunumu vēstuli. Svarīgi jau parakstīšanās brīdī minēt, ko tieši abonents saņems un cik bieži, tādējādi veidojot pozitīvu komunikāciju un nekaitinot cilvēkus ar neaktuāliem e-pastiem.

Parakstīšanās formas ievietošana mājaslapā nav sarežģīta. To ieteicams ievietot vietā, kur lapas apmeklētāji pavada daudz laika. Izmantojot Mailigen parakstīšanās formas (instrukcijas angļu val.), jaunie e-pasta abonenti automātiski tiks pievienoti Tavam Mailigen konta sarakstam. Tāpat Tu vari izsekot avotu, no kura cilvēki parakstās, un pēc tam izsūtīt pielāgotas kampaņas. Tu vari izmantot arī sociālos tīklus, piemēram, ievietot parakstīšanās anketu Facebook, lai iegūtu vairāk e-pastu.

b) Izmanto Popup un Ligthbox formas savā mājas lapā.

Pētījumi liecina, ka uzlēcošās formas vēl arvien ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā iegūt lasītāju uzmanību un e-pasta adresi. Šīs formas ir ļoti līdzīgas, tikai Popup forma parādās kustībā, bet Lightbox forma padara lapas fonu tumšāku. Tu vari izveidot Popup formu, kas parādīsies pēc iepriekš noteikta laika; uzspiežot uz konkrētiem elementiem mājaslapā; vai ejot prom no lapas (exit-intent popup).

Šajās formās Tu vari piedāvāt atlaidi, bezmaksas konsultācijas, ieteikt lejupielādēt noderīgus materiālus, vai arī aicināt pieteikties loterijai. Piedāvājot kaut ko vērtīgu, arī Tu pretī saņemsi vērtību jeb e-pasta adresi, kas ļaus Tev atkārtoti sazināties ar mājas lapas apmeklētāju.

P.S. Izmanto Popup formas gudri un samērīgi, lai nekaitinātu mājas lapas apmeklētājus. Neaizmirsti izveidot “paldies” ziņu, kad cilvēks parakstījies jaunumu saņemšanai.

Iegūstot jaunus e-pasta abonentus caur parakstīšanās formām, pārliecinies, ka cilvēki atstāj savu īsto e-pastu – to, ko viņi regulāri izskata. Piemēram, ja formā piedāvā atlaidi, piemini, ka atlaides kupons tiks nosūtīts uz e-pastu. Ja lietotājs atstās nederīgu e-pastu, tas ne tikai nenesīs Tev peļņu, bet vēlāk var negatīvi ietekmēt Tavu e-pastu piegādi.

c) Aicinot parakstīties aci pret aci, noskaidro svarīgu informāciju par klientu.

Parakstīšanās jaunumu saņemšanai var notikt arī bezsaistē, piemēram, veikalā pie kases, konferencē pie reģistrācijas vai kādā citā pasākumā. Arī šajās parakstīšanās formās darbojas tie paši likumi - informē par sūtījumu saturu un biežumu, kā arī noskaidro svarīgāko informāciju par klientu, piemēram, vārdu, uzvārdu, vecumu, dzīves vietu u.c. Nepārspīlē ar aizpildāmo lauku skaitu - kārtīgi izsver, kāda informācija Tev ir absolūti nepieciešama, lai veidotu turpmākās kampaņas.

Šādiem aci pret aci iegūtiem kontaktiem vispirms būs jānosūta e-pasts ar lūgumu atkārtoti apstiprināt parakstīšanos. Šādā veidā Tev būs saglabāts digitāls atļaujas jeb piekrišanas apliecinājums, kas ir svarīgi, jo e-pasta mārketingu regulējošie likumi kļūst arvien stingrāki.

3. Segmentē klientus, lai veidotu pielāgotus piedāvājumus.

Segmentācija nav jaunums, tomēr tikai retais mārketeris pilnībā izmanto tās potenciālu. Pētījumi rāda, ka pielāgotiem e-pastiem ir līdz pat 41% augstāki klikšķu rādītāji. Tu vari segmentēt abonentus pēc dažādiem faktoriem:

  • Demogrāfiskie rādītāji (vecums, dzimums, profesija)
  • Dzīvesvieta (pilsēta, valsts)
  • Parakstīšanās datums (kad pievienojās jaunumu saņemšanai)
  • Lojalitātes statuss (potenciālais klients, jauns klients, VIP klients)
  • Abonenta statuss (bezmaksas lietotājs, maksājošs klients, aizgājušais klients u.c.)
  • Iepriekšējo e-pasta kampaņu atvēršana/klikšķi uz saitēm e-pastā (šādai segmentācijai ļoti noder e-pastu automatizācija)
  • Citi faktori (Tu vari izvēlēties segmentēt pēc īpašiem nosacījumiem, kas ir būtiski Tavā nozarē)

Segmentācija dod iespēju sūtīt uzrunājošas e-pasta kampaņas, kas ir interesantas saņēmējam, veidojot ciešāku saikni ar savu auditoriju. Piemēram, sievietēm vari sūtīt citus piedāvājumus nekā vīriešiem; jauniešus uzrunāt citādāk nekā pusmūža cilvēkus; sūtīt pielāgotus piedāvājumus katrā pilsētā u.c.

4. Uzrunā abonentus vēl precīzāk ar e-pasta automatizāciju.

E-pasta automatizācija ir nākamais solis personalizētu kampaņu veidošanā. Tā ne tikai ļauj pielāgot saturu katram segmentam, bet arī sūtīt atšķirīgus e-pastus atkarībā no tā, vai cilvēks ir atvēris/klikšķinājis Tavas iepriekšējās kampaņas vai nē. Automatizācija izsūta e-pastus, balstoties uz Tevis izvēlētiem nosacījumiem un laiku, piemēram, uzreiz pēc tam, kad klients ir parakstījies jaunumiem, pārgājis jaunā segmentā, ir iestājies konkrēts datums u.c. Ar automatizāciju Tu vari ietaupīt laiku un līdzekļus, jo Tev būs tikai jāuzrauga kampaņu rezultāti, bet manuāli sūtīšana jāveic nebūs.  

Kombinācijā ar efektīvu pārdošanas kanālu e-pastu automatizācija parāda izcili labus rezultātus; tāpat tā ir ļoti spēcīgs instruments e-komercijas nozarē.

5. Pārliecinies, ka e-pasti nonāk klienta iesūtnē, nevis spamā.

Vai Tu lasītu spamā nonākušu vēstuli? Diez vai. Spama filtri ir visos e-pasta pakalpojuma sniedzējos un aizsargā saņēmējus no negribētām un aizvainojošām vēstulēm. Lai nenokļūtu mēstuļu mapē, ievēro:

  1. Sūti tikai solīto saturu un ne biežāk, kā solīts parakstīšanās brīdī, citādi Tavi abonenti var Tevi atzīmēt kā spameri. Tas bojās Tava domēna reputāciju, un Taviem e-pastiem būs lielāks risks nokļūt spamā.
  2. Nesūti pārāk “smagus” e-pastus, kuros ir daudz attēlu un citu elementu - šādi e-pasti spama filtriem šķiet aizdomīgi. Vislabāk saglabāt 50:50 vai 60:40 attiecību starp attēliem un tekstu.
  3. Neievieto e-pastā nestrādājošas saites.
  4. Nelieto “spam frāzes” un aizdomīgus simbolus e-pasta tematā, kā naudas zīmītes, lielos burtus, pārāk “sensacionālus” vārdus un izsaukuma zīmes. Piemēram, e-pasta temats “KARSTS PIEDĀVĀJUMS, piesakies un saņem €€€ TAGAD!!!” šķitīs aizdomīgs gan spam filtriem, gan parastam lasītājam.

Mailigen platforma piedāvā pārbaudīt katra e-pasta spama reitingu, lai palielinātu iespēju e-pastam nonākt iesūtnē. Ja vēlies uzzināt, kā izvairīties no iekļūšanas spam mapē, iepazīsties ar šo rakstu.

6. Veido uzrunājošu e-pastu saturu, dizainu un CTA (call-to-action) pogas.

Patiesība ir vienkārša - redzot laba satura un dizaina e-pastu, abonenti būs ieinteresēti to lasīt ilgāk un klikšķināt uz tajā iekļautajām saitēm. Rūpīgi pārdomā, lai e-pastā iekļautās saites un/vai pogas ved uz lapām, kas turpinās pozitīvu lietotāja pieredzi. Vai tā būtu piezemēšanās lapa vai kāda mājas lapas sadaļa, tai nepārprotami jāparāda, kādas darbības klientam jāveic tālāk.

E-pasta Call-to-action pogai vai pogām jābūt labi redzamām, skaidri saprotamām un jāmudina uz konkrētu darbību. Labā prakse iesaka e-pastā iekļaut tikai vienu centrālo vēstījumu, lai nemulsinātu lasītāju un nenovērstu uzmanību. E-pasta kampaņu analītika Tev palīdzēs noskaidrot, uz kurām pogām vai attēliem lasītāji klikšķina visbiežāk un uz kurām nespiež nemaz. Vēl efektīvāki ir A/B testi, kas jau kampaņu izsūtīšanas laikā nosaka veiksmīgāko dizaina vai satura variantu.

E-pastam var arī nebūt attēlu, ja teksts ir gana personisks, uzrunājošs un lasītājam aktuāls. Ja tomēr vēlies izmantot attēlus, ņem vērā, ka daudzi e-pasta pārlūki tos bloķē, padarot e-pasta saturu diezgan nepievilcīgu un mazinot saņēmēja interesi. Viens no veidiem, kā saglabāt labu, izskatīgu dizainu e-pastos, ir pielietot iekļauto attēlu funkciju, kas palīdz izvairīties no attēlu bloķēšanas.

7. Pielāgo e-pastus mobilajām ierīcēm.

Šodien vairāk cilvēku atver e-pastus mobilajās ierīcēs, nevis datoros, un šī tendence tikai turpinās augt. Tici vai nē, bet 80% abonentu izdzēsīs e-pastu, ja tas nav pilnvērtīgi apskatāms viedtelefonā, un 30% pat ir gatavi atrakstīties, ja e-pasts nav optimizēts un mobilajā ierīcē izskatās slikti.

Secinājums? Ja Tu neoptimizē savus e-pastus mobilajām ierīcēm, Tu aktīvi atbaidi potenciālos klientus un kaitē savām konversijām. Tāpēc pirms sūtīšanas rūpīgi notestē savu e-pastu izkārtojumu dažādās ierīcēs. Mailigen e-pastu redaktorā Tu vari pārbaudīt katras kampaņas izskatu datorā un mobilajās ierīcēs, pārliecinoties, ka visi Tavu e-pastu lasītāji kampaņu redzēs uz visiem 100%.

8. Analizē, testē un veic izmaiņas.

Labākā ziņa ir tā, ka Tu vari pilnībā izsekot savu e-pasta kampaņu panākumiem. E-pasta mārketinga statistika uzrāda atvēršanas rādītājus, klikšķus uz iekļautajām pogām vai saitēm, e-pastus, kas kāda iemesla dēļ nav nonākuši līdz saņēmējam, kā arī atrakstīšanās rādītājus. Detalizēta analītika parāda arī katra abonenta atrašanās vietu, izmantoto ierīci un laiku, kad e-pasts atvērts/klikšķināts.

Noskaidrojot, kur Tavi klienti klikšķina visvairāk un kādas citas darbības viņi veic, Tava uzņēmuma pārdošanas komanda var pievērsties tieši “karstākajiem” potenciālajiem klientiem - tiem, kuri ir ieinteresēti Tava uzņēmuma piedāvājumā un ir gatavi kļūt par maksājošiem klientiem. Šādi uzņēmums vieglāk ģenerēs peļņu, ieguldot limitētos resursus tieši tur, kur tie visvairāk vajadzīgi.

Tāpēc, atgriežoties pie raksta sākuma, ir jābūt ļoti skaidri noformulētiem mērķiem, ko vēlies sasniegt ar visu e-pasta mārketingu kopumā un ar katru kampaņu atsevišķi. Pēc rezultātu analīzes vari sākt domāt, kas jāuzlabo savos e-pastos, lai tie būtu efektīvāki un sasniegtu labākus rezultātus.

Par uzņēmumu:

Mailigen ir Latvijā izstrādāta e-pasta mārketinga platforma, kas piedāvā progresīvus risinājumus un konsultācijas dažādu nozaru un izmēru uzņēmumiem un organizācijām.

Vairāk te: www.mailigen.com

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!