Ārkārtas situācija, iespējams, uz visiem laikiem mainījusi darba ikdienu

Ārkārtas situācija, iespējams, uz visiem laikiem mainījusi darba ikdienu

Izsludinātā ārkārtas situācija, kas lielākai daļai nozaru bija vēl nepieredzēts izaicinājums, nu ir atcelta. Tomēr izskatās, ka dažas lietas vairs nebūs kā agrāk, pirms 12. marta. Īpaši tas novērojams uzņēmumos, kur joprojām liela daļa darbinieku strādā attālināti. Tet veiktajā aptaujā noskaidrots, ka pāreja uz attālinātu darbu pavisam uzņēmumos ir tik aktuāls jautājums kā vēl nekad iepriekš.

Jūnijā uzņēmums “Tet” veicis savu klientu  - mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) pārstāvju aptauju par darba ikdienu pēc ārkārtas situācijas beigām. Noskaidrots, ka arī pēc ārkārtas stāvokļa atcelšanas darbinieki nesteidz atgriezties birojos. Šobrīd pilnībā attālināti strādā 17% Tet MVU segmenta klientu. Gandrīz trešā daļa jeb 29% uz birojiem dodas dažas dienas nedēļā un pārējo laiku strādā no mājām.

Savukārt 22% no tiem, kuri šobrīd strādā birojā, plāno tuvākā vai tālākā nākotnē strādāt attālināti.

Darbs no mājām vismaz ārkārtas situācijas sākumā bijis izaicinājums ne vienam vien uzņēmumam. Teju 40% norādījuši, ka attālināta darba laikā saskārušies ar tehniskām problēmām, kas visbiežāk bija saistītas ar novecojušu tehniku, programmatūrām vai nepareiziem iestatījumiem ierīcēs un programmatūrā. Vienlaikus tehnisko atbalstu šādās situācijās saviem darbiniekiem nodrošinājusi nepilna puse jeb 46% uzņēmumu. Par šo problēmu izteicies “Tet IT” drošības pārvaldnieks Uldis Lībietis, kurš norādījis, ka gadījumā, ja darbinieks nesaņem tehnisko atbalstu no uzņēmuma puses, bieži vien nekas cits neatliek, kā vērsties pēc palīdzības pie draugiem vai paziņām. Šāds solis, savukārt, ir drauds darba devēja datu konfidencialitātei un jo īpaši tiem uzņēmumiem, kuri apstrādā savu klientu personas datus.

Ņemot vērā augstāk minēto, U. Lībietis uzsver, ka -

šis ir īstais brīdis, kad uzņēmumiem izvēlēties datortehnikas apkalpošanu kā ārpakalpojumu.

Šāds solis palīdz ietaupīt gan resursus, gan nodrošina darba nepārtrauktību, kā arī atvieglo uzņēmuma IT darbinieku ikdienu. Viens no pakalpojumu sniedzējiem, kur vērsties pēc šādas iespējas, ir Tet, kas jau apkalpo vairāk nekā 6000 klientu datorus Latvijā.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!