Ārpakalpojumu daudzveidīgais pielietojums uzņēmuma efektivitātes palielināšanā

Ārpakalpojumu daudzveidīgais pielietojums uzņēmuma efektivitātes palielināšanā

Ārpakalpojumi ir viens no risinājumiem, kas var ievērojami transformēt lielu daļu uzņēmuma segmentu un būtiski palielināt biznesa efektivitāti. Pagaidām gan vēl liela daļa uzņēmēju saskata nopietnus izaicinājumus ārpakalpojumu izmantošanā savā biznesā. Tomēr pareizā vietā izmantoti ārpakalpojumi sniedz virkni priekšrocību. Kādas tās ir un kurus uzņēmuma segmentus šobrīd visgudrāk aprīkot ar ārpakalpojumiem, tika atklāts 25. februārī Biznesa tehnoloģiju platformas BiSMART rīkotajā konferencē “Ārpakalpojumi”.

Konferencē kā pirmais uzstājās CSC Telecom partneris Helvids Skeltons, kurš pastāstīja par ārpakalpojumiem klientu servisā. Viņš norāda, ka apkalpošanas kvalitāte ir viens no būtiskiem aspektiem, kas padara uzņēmumu atšķirīgu no konkurentiem. Turklāt, ieviešot ārpakalpojumus īstajā laikā un vietā, klientu servisa līmeni iespējams pacelt vēl augstāk. Tomēr no zināmiem riskiem neizbēgt arī šajā jomā, un H. Skeltons kā būtiskāko min kompānijas tēla apdraudējumu, uzsverot: “Uzņēmuma reputācija ir vērtība pāri visam”. Lai izvairītos no liekiem riskiem, H. Skeltons iesaka pārraudzīt to darbu, kas tiek veikts ārpus uzņēmuma.

Par izaicinājumu būt vienā ritmā ar nepārtrauktā transformācijā esošo biznesa vidi, pastāstīja Lursoft IT korporatīvā klientu konsultante Rūta Beirote. Viņa norāda, ka nozares tehnoloģiskajā ziņā attīstās ļoti nevienmērīgi, tomēr no nākotnes neizbēgt:

Mums ir jāsaprot, ka no tām tehnoloģijām neizbēgsim, tā ir mūsu nākotne”.

Savā stāstā R. Beirote atklāj, kādus pārdošanas ārpakalpojumus ieviest, lai nopelnītu vairāk, vienlaikus ietaupot kā savu, tā klienta laiku. Ar ārpakalpojumu palīdzību pārdošanā iespējams paveikt daudz, piemēram, sagatavot rēķinus, līgumus, novērtēt riskus, veikt finanšu analītiku. Turklāt, tie palīdz ievērot vienu zelta likumu: “Nekas tā neattālina klientu no pirkuma, kā sarežģītas reģistrācijas formas”.

PwC nodokļu pārvaldības un grāmatvedības nodaļas konsultants Daniils Vladimirovs, savukārt, iepazīstināja ar grāmatvedības ārpakalpojumiem un grāmatvedības automatizāciju kopumā. Viņš pārliecināti uzsver, ka: “Mūsdienu grāmatvedība ir atkarīga arī no tehnoloģiskās attīstības”. Vieni no rīkiem, kas ietilpst šajā tehnoloģiskajā attīstībā, ir mākoņrisinājumi un platformas datu apmaiņai, kas pieder pie būtiskiem grāmatvedības automatizācijas procesiem. D. Vladimirovs vairāk pastāstīja par mazu uzdevumu automatizāciju, kas ir, piemēram, pārskatu veidošana vai grāmatvedības kārtošana.

Par mārketingu kā vēl vienu būtisku uzņēmuma segmentu, kurā vērts ieviest ārpakalpojumus, pastāstīja Mailigen veiksmes menedžeris Gints Branks, uzsverot:

E-pastu mārketings ir kā maize un ūdens jebkuram biznesam”.

Viņš uzskata, ka piemērotākā situācija, kad iegādāties mārketingu kā ārpakalpojumu ir brīdī, kad zināmi mērķi, bet nav zināšanu, cilvēkresursu un vēlmes dalīt uzmanību ar citiem procesiem uzņēmumā. Turklāt, ir daudz iemeslu, kāpēc nedarīt pašam, bet uzticēt mārketinga procesu kārtošanu citiem. Piemēram, iespēja iegūt jomā pieredzējušu cilvēku komandu, kā arī risku un izmaksu samazinājums.

Kas ir mākoņpakalpojumi un kā datu glabāšana mākonī var celt uzņēmuma efektivitāti, atklāja Tet datu centru biznesa attīstības vadītājs Māris Sperga. Viņš norāda vairākus iemeslus, kāpēc Latvijas uzņēmumi salīdzinoši kūtri izmanto mākoņpakalpojumus, akcentējot gan informācijas trūkumu, gan nedrošību, ka šie risinājumi tik tiešām dos gaidītos rezultātus. Būtisks iemesls mākoņpakalpojumu neizmantošanai ir arī nelegālas datorprogrammas, kas šad, tad tiek lietotas ne vienā vien uzņēmumā. “Ārpakalpojumu infrastruktūra ir dārga, bet, ja lietas darām pareizi, mēs daudz varam ieekonomēt”, pārliecināts ir M. Sperga.

Diskusijā “Ārpakalpojumu reāla izmantošana uzņēmumā” ar savu viedokli dalījās uzņēmuma “Rīgas Veselības centrs” finanšu un stratēģiskās pārvaldības nodaļas vadītāja Baiba Paševica un uzņēmuma “Smart Continent LV” valdes priekšsēdētājs Gints Turlais. Diskusijas dalībnieki dalījās savā pieredzē, kā ārpakalpojumi tiek ieviesti viņu pārstāvētajos uzņēmumos, cik šis process ir veiksmīgs, kādi ir lielākie izaicinājumi un problēmas ārpakalpojumu izmantošanā un ko ieteiktu citiem uzņēmējiem, kas tikai vēlas integrēt šādus risinājumus savā biznesā.

Lektoru prezentācijas, video, kā arī foto galeriju iespējams apskatīt šeit

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!