Tehnoloģiju kompānija ”IBM” sākusi piedāvāt jaunu risinājumu, kas solās būt labs palīgs ikvienam uzņēmējam, kam veiksmīga komunikācija ir noteicoša biznesa attīstībā. Šis rīks, kas balstīts mākslīgā intelekta tehnoloģijā, sniegs datoriem labāku izpratni par cilvēku saziņu un sarunvalodu.
Mākslīgais intelekts ieņem aizvien lielāku lomu biznesā, un to galvenokārt veicina tehnoloģijas spēja apstrādāt un mācīties no arvien lielāka datu apjoma. Tomēr līdz šim mākslīgajam intelektam zināmas problēmas sagādājusi trūkstošā izpratne par cilvēku ikdienas komunikāciju un tajā lietotajiem sarunvalodas rīkiem. Nu IBM radis risinājumu šai problēmai, savai mākslīgā intelekta sistēmai “Watson”, pievienojot jaunus rīkus, kas spēj labāk izprast ikdienas valodas nianses.
Rīku kopa, kam dots nosaukums “Dabiskās valodas apstrādes tehnoloģija”, spēj identificēt un saprast sarunvalodā pateikto, idiomas, noteiktus dialektus, kā arī specifiskus nozares terminus. Viens no būtiskiem uzlabojumiem salīdzinājumā ar līdz šim esošajiem mākslīgā intelekta rīkiem - jaunais risinājums spēj veikt arī “sentimenta analīzi” – aplūkot, ko kāds saka vai raksta, izprotot pateiktā patieso jēgu un kontekstu.
Dabiskās valodas apstrādes tehnoloģija pierādījusi ne tikai, cik veiksmīgs var būt dators, sacenšoties debašu cīņā ar pieredzējušu debašu meistaru, bet arī to, ka var būt lielisks palīgs uzņēmumiem.
Uzņēmumi dabiskās valodas apstrādes rīkus var izmantot, lai efektīvāk un produktīvāk pārskatītu dažāda veida dokumentus, uzlabotu klientu apkalpošanu un komunikāciju kopumā.
Risinājums arī palīdzēs izprast galvenās tēmas dokumentos, klasificēt tās noteiktās kategorijās, kā arī ģenerēt kopsavilkumus no masveida datu apjoma.
To, ka šāda veida risinājums uzņēmumos ir nepieciešams, norāda kaut vai fakts, ka visas norises biznesā mūsdienās ir balstītas komunikācijā starp darbiniekiem, biznesa partneriem, klientiem, kas noris dažādos saziņas kanālos. Vienlaikus pētījumu firma “Gartner”, šī gada janvārī aptaujājot 4500 uzņēmumu, atklāja, ka 45% kompāniju ar vismaz 1000 darbiniekiem savā ikdienā ir integrējuši mākslīgo intelektu.