Latvijas uzņēmēja izaicinājums – būt digitāli prasmīgam un entuziastam vienlaikus

Latvijas uzņēmēja izaicinājums – būt digitāli prasmīgam un entuziastam vienlaikus

Šogad, trešo gadu pēc kārtas, norisinājās pētījums “Vadītāja digitālais portrets”. Tajā apzināts Latvijas uzņēmumu vadītāju digitālo prasmju un zināšanu krātuvītes saturs, kā arī entuziasms to visu likt lietā, lai vadītais uzņēmums būtu veiksmīgs un gudrs jaunu tehnoloģiju ieviešanā un izmantošanā. Noskaidrots, ka Latvijas uzņēmumu vadītājiem tomēr sagādā zināmas grūtības sevī apvienot digitalizācijas guru un lielu entuziasmu, taču mūsdienās šāds “kokteilis” vadītāja personībā ir pat nepieciešams.

Apskatot to, kādu jomu uzņēmumu vadītājiem piemīt lielākās digitālās prasmes un zināšanas, var secināt, ka, likumsakarīgi, arvien nepārspēti paliek informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) jomā esošie. Noskaidrots, ka IKT uzņēmumu vadītāju zināšanas un prasmes digitālajā jomā novērtētas ar 64%. Tikmēr ar 58% novērtētas enerģētikas, naftas produktu un degvielas nozaru uzņēmumu vadītāji. Tiem uz pēdām, savukārt, min transporta, loģistikas un pārvadājumu uzņēmumu vadītāju zināšanas, kas novērtētas vidēji ar 56%.

Mūsdienās teju tikpat svarīgas kā zināšanas un prasmes tehnoloģiju jomā ir arī vadītājam piemītošs entuziasms – interese jaunu tehnoloģisku risinājumu meklēšanā un ieviešanā uzņēmumā.

Šajā kategorijā līdera pozīcijas ieņēma mediju, sabiedrisko attiecību, reklāmas un poligrāfijas nozare, kurā uzņēmumu vadītāju entuziasma līmenis sasniedz vidēji 72%. Otri entuziastiskākie uzņēmumu vadītāji strādā viesmīlības un izklaides jomā, kuru entuziasms novērtēts ar 65% atzīmi. Taču izglītības un zinātnes uzņēmumu vadītāji apveltīti vidēji ar 61% entuziasma devas.

“Vadītāja digitālais portrets” iezīmēja arī dažas, domājams, pārsteidzošākas tendences. Piemēram, valsts pārvaldē, kur būt digitālam ir teju nepieciešamība, šo iestāžu vadītāju digitālās prasmes un zināšanas novērtētas ar 45%, savukārt vidējais entuziasma līmenis sasniedza 49%. Līdz ar to šīs nozares vadītāji ierindojās saraksta lejas daļā, kur vēl pieticīgākus rezultātus uzrādīja vien lauksaimniecībā esošie.

Jāpiebilst, ka pētījums “Vadītāja digitālais portrets” tapa ar Tildes Jumis palīdzību. Izpildot zināšanu un uzņēmuma aprīkojuma testu, savu digitālo portretu uzzīmēja kopumā 2368 respondenti, no kuriem 968 bija uzņēmumu augstākā vai vidējā līmeņa vadītāji.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!