Liela daļa Latvijas uzņēmumu čakli strādā pie sevis atpazīstamības

Liela daļa Latvijas uzņēmumu čakli strādā pie sevis atpazīstamības

Sociālie mediji ir vieta, ko saziņai un brīvā laika pavadīšanai iecienījuši daudzi. Arī uzņēmumi pēdējos gados pamanījušies izmantot sociālo mediju sniegtās iespējas mārketinga nolūkiem, dažādos veidos reklamējot gan sevi, gan savu piedāvājumu. Tomēr, kā noskaidrots Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aptaujā – Latvijas uzņēmumi labprātāk vēlas uzfrišināt savu tēlu un parādīt paveikto caur mājaslapu nekā reklamēt sevi un rosīties sociālajos medijos.

CSP veikusi ikgadējo aptauju par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) lietošanas paradumiem Latvijas uzņēmumos. Tajā noskaidrots, ka kopumā vairāk nekā pusei uzņēmumu jau ir sava mājaslapa. To šī gada sākumā visvairāk izmantojuši tieši lielie uzņēmumi – nedaudz vairāk kā 94% komersantu. Ar mājaslapas palīdzību par sevi informējuši 86% vidējo uzņēmumu. Tikmēr mazie uzņēmumi biežāk ietur distanci no šāda vieda risinājumiem - sava tīmekļa vietne ir 59% no tiem.

Salīdzinot ar 2009. gadu, jāsecina, ka tieši mazie uzņēmumi saņēmušies par sevi informēt aktīvāk

- pie savas mājaslapas tikuši par 21,5% vairāk mazo uzņēmumu.  

Likumsakarīgi, ka mājaslapu kā rīku sevis atpazīstamības veicināšanā visvairāk izmanto IKT jomas uzņēmumi (92%). Apkopotie dati arī liecina, ka daļa uzņēmumu mājaslapu lieto ne tikai sevis popularizēšanai. Teju 24% analizē arī mājaslapas lietotāju veiktās darbības ar mērķi sevi reklamēt efektīvāk un uzlabot klientu apmierinātību.

Apskatot to, kādi ir uzņēmumu paradumi tik aktuālo sociālo mediju izmantošanā, noskaidrots, ka kopumā tos lieto nedaudz vairāk kā 40% Latvijas komersantu. Ierasts, ka visvairāk tiem dod priekšroku lielie uzņēmumi – 74,5% no tiem ir vismaz viens konts kādā no sociālajiem medijiem. Tikmēr pārējie uzņēmumi tos lieto krietni retāk - teju puse vidējo uzņēmumu un 38,2% mazo uzņēmumu.

Salīdzinājumā ar 2013. gadu, vērojams būtisks pieaugums sociālo mediju lietošanā – pirms sešiem gadiem tos izmantoja vien 15,4% Latvijas uzņēmumu.

Arī sociālie mediji lielākoties tiek pielietoti uzņēmuma vai produkta atpazīstamības veicināšanai – tā norādījuši 38% uzņēmumu. Savukārt 26,4% komersantu sociālos medijus izmanto kā vietu  atsauksmēm un atbildēm uz klientu jautājumiem.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!