Teju visiem MVU Latvijā pozicionēšanās sociālajos tīklos nesusi peļņu

Teju visiem MVU Latvijā pozicionēšanās sociālajos tīklos nesusi peļņu

Varētu teikt, ka sociālie tīkli ir tas resurss, kas nes gan spožumu, gan postu. No vienas puses, tajos vērtīgi vai drīzāk mazāk vērtīgi pavadīts tik daudz laika. Taču, no otras puses, sociālie tīkli paver teju bezgalīgas iespējas visiem tiem, kuri meklē savu vietu tirgū vai vēlas piesaistīt jaunus klientus, ieguldot šajā procesā pēc iespējas mazāk līdzekļu. Tomēr šķiet, ka šajā ziņā, piemēram, Latvijas mazie un vidējie uzņēmumi (MVU) cenšas tikt galā pašu spēkiem, jo tikai 42% no tiem sociālos medijus izmanto kā pārdošanas kanālu.

Mobilo sakaru operators “Tele2” sadarbībā ar pētījumu firmu “BERG Research” veikuši Latvijas MVU aptauju ar mērķi noskaidrot, kāda ir sociālo mediju nozīme biznesā un cik aktīvi Latvijas uzņēmumi tos izmanto kā resursu uzņēmumu attīstībā un ikdienas procesos.  

Būtiski, ka gandrīz visi jeb 90% aptaujāto uzņēmumu norādījuši, ka izmanto sociālos tīklus un dažādas aktivitātes tajos veicinājušas apgrozījuma pieaugumu.

Vienlaikus 58% atzinuši, ka šādu komunikācijas risinājumu tomēr neizmanto kā pārdošanas rīku

jo, acīmredzot, šim nolūkam ir atraduši citas pieejas, kas ir piemērotākas, efektīvākas vai visādi citādi labākas. Tomēr no tiem 42%, kas izmanto sociālo tīklu iespējas pārdošanai, 38% norādījuši, ka sociālos medijus izmanto tiešajā pārdošanā. 36% - klientu apkalpošanai; 35% - jaunu produktu vai pakalpojumu virzībai tirgū. Savukārt 33% MVU ar sociālo tīklu palīdzību stiprina savu reputāciju.  

Tomēr, neskatoties uz to, ka sociālie mediji kopumā netiek atzīts kā pievilcīgs pārdošanas risinājums, tas nenozīmē, ka tie nespēj sniegt citu labumu. Piemēram, Facebook un Instagram aktīvi tiek izmantoti jaunu klientu piesaistē, ko praktizē 62% MVU. Savukārt 60% tos izmanto, lai veicinātu uzņēmuma atpazīstamību.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!