Pirkumus internetā drīzumā veiks 90% Latvijas iedzīvotāju

Pirkumus internetā drīzumā veiks 90% Latvijas iedzīvotāju

Starptautiska interneta izpētes un tehnoloģiju kompānija Gemius nākusi klajā ar šī gada septembrī veiktā pētījuma rezultātiem par iepirkšanās paradumiem internetā un Latvijas e-komercijas tendencēm. Ar pētījuma palīdzību atklāti galvenie iemesli e-komercijas attīstībai Latvijā, kā arī noskaidrots internetā veikto pirkumu biežums gan vecuma, gan dzimuma aspektos.

Pēc iegūtajiem rezultātiem var secināt, ka kopumā vismaz vienā interneta veikalā šogad iepirkušies 78% Latvijas iedzīvotāju. Izrādās – gan vīriešu, gan sieviešu skaits, veicot pirkumus internetā, ir izteikti vienlīdzīgs. Proti,

šogad pirkumus veikuši kopumā 78% sieviešu un 79% vīriešu.

Pētījuma rezultātos arī tika fiksētas atsevišķas iedzīvotāju kategorijas, kas izteiktāk par citiem iepērkas internetā. Secināts, ka, piemēram, 92% pirkumu interneta veikalos ir veikuši iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem. Tikpat liels ir tāds pircēju īpatsvars, kuru mēneša ienākumi mērāmi no 1000 līdz 1499 eiro. Tāpat interneta veikalus kā vienu no iepirkšanās opcijām atzinuši un tajos iepirkušies 86% respondentu ar augstāko izglītību.

Aptaujā tika atklāti trīs būtiskākie iemesli izvēlei pirkumus veikt internetā.

  1. Visbiežāk minētais iemesls saistīts ar pievilcīgākām un pircējiem draudzīgākām cenām – tā norādīja 78% respondentu.
  2. Otra biežāk norādītā interneta veikalu priekšrocība ietvēra ērtumu jeb iespēju izdarīt pirkumu praktiski no jebkuras vietas, kur pieejams interneta pieslēgums - tā atbildēja 72% aptaujāto.
  3. Savukārt 67% respondentu kā būtisku e-komercijas priekšrocību minēja iespēju vienlaicīgi salīdzināt vairāku interneta veikalu piedāvājumu un izvēlēties sev izdevīgāko.

Arī e-komercijai ir savi trūkumi, kas dažkārt liedz nopirkt kāroto preci internetā. 42% aptaujāto norādīja par savu neapmierinātību ar pārāk ilgo pasūtījuma piegādes laiku. Turpretī 34% kā būtisku mīnusu minēja informācijas trūkumu par piegādātāju, maksājuma iespējām un dažkārt trūcīgo paša produkta aprakstu.

Taču, neraugoties uz tikko minētajiem e-komercijas trūkumiem,

13% aptaujāto norādīja, ka apsver iespēju tuvākā nākotnē izdarīt savu pirmo pirkumu internetā. Tas liek domāt, ka tuvākā nākotnē internetā būs iepirkušies jau 90% Latvijas iedzīvotāju.

Jāpiebilst, ka Gemius veiktajā pētījumā kopumā piedalījās 3137 respondenti no Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!