Turpmāk uz klientu biežāk uzdotajiem jautājumiem atbildēs čatbots

Turpmāk uz klientu biežāk uzdotajiem jautājumiem atbildēs čatbots

Virtuālais asistents jeb čatbots UNA, kas simboliski nozīmē – Uzņēmēju Nākotnes Atbalsts -  kopš jūnija sākuma ir Uzņēmumu reģistra jaunais papildinājums. Pēc Uzņēmumu reģistra sniegtās informācijas -

UNA sniegs rakstiskas atbildes uz klientu biežāk uzdotajiem jautājumiem par jaunu komersantu, uzņēmumu reģistrēšanu, kā arī mācēs atbildēt par likvidēšanu un dokumentu virzības statusu.

Virtuālā asistenta konsultācijas ir pieejamas jebkurā laikā gan Uzņēmumu reģistra mājaslapā, gan portāla Facebook.com kontā.

Jāpiebilst, ka UNAs tapšanas process sākās nedaudz vairāk kā pirms pusgada – 2017. gada nogalē. Virtuālā asistenta radīšanas mērķis bija, izmantojot mākslīgā intelekta tehnoloģijas, izveidot risinājumu, kas palīdzētu Uzņēmumu reģistra ikdienas gaitās darbam ar klientiem.

Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Guna Paidere uzsver virtuālā asistenta UNA nozīmīgumu publisko pakalpojumu sniegšanas attīstībā, kā arī uzteic tā spējas klientu apkalpošanā. Viņa norāda, ka UNA ir efektīvs komunikācijas rīks, publiskās pārvaldes pakalpojumos Latvijā tas ir inovatīvs risinājums klientu apkalpošanas jomā, turklāt virtuālais asistents nepārtraukti apgūst zināšanas par klientiem svarīgām tēmām.

UNAs radīšanas procesā nozīmīga loma bija uzņēmumam Tilde, kurš veica čatbota tehnisko risinājumu izstrādi. Uzņēmuma Tilde valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs, runājot par UNAs izveides procesu, norāda, ka virtuālais asistents esot veidots ar lielu aizrautību.

Mērķis esot bijis radīt čatbotu, kas ir tehnoloģiski spēcīgs, zinošs par uzņēmējdarbības jautājumiem, kā arī svarīga esot bijusi tā spēja sazināties latviešu valodā.

Tikmēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Edmunds Beļskis norāda, ka līdzīgu risinājumu plānots izveidot arī portālā Latvija.lv. Tādā veidā portālā apmeklētājiem tiktu sniegta individualizēta informācija un pakalpojumi, kas saistīti ar personas sociālekonomisko profilu, dzīves situāciju un pakalpojumu sniegšanas vēsturi.  

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!