Tehnoloģiskie izaicinājumi, kuriem ikvienai bankai jābūt gatavai

Tehnoloģiskie izaicinājumi, kuriem ikvienai bankai jābūt gatavai

Pētījumā “Banking Technology Vision 2018” norādīts, ka viena no tehnoloģijām, kurai jau tagad ir svarīga loma darbā ar finansēm, ir mākslīgais intelekts (Artificial Intelligence – AI). Tā augstu tiek novērtēta trīs bankas pakalpojumu jomā svarīgos aspektos. 71% respondentu atbildējuši, ka AI vairo klientu uzticību un pārliecinātību par bankas sniegto pakalpojumu kvalitāti. 63% apgalvo, ka AI tehnoloģija optimizē izmaksas un veicamās darbības. 62% respondentu piekrīt tam, ka AI palīdz uzlabot atbilstības noteikumus.

Vēl viens nākotnes trends finanšu pakalpojumu sektorā būs paplašinātā realitāte (Extended Reality – XR).

80% respondentu uzskata, ka paplašinātā realitāte ir risinājums, kas bankām tuvāko trīs gadu laikā būtu nepieciešams.

Tāpat 82%, domājot par šo tehnoloģiju, uzskata, ka tas ir labs veids, kā samazināt fizisko distanci starp bankas darbiniekiem vai klientiem.

Pētījumā iegūtie dati pierāda, ka nākamo trīs gadu laikā arī lielajiem datiem (Big Data) būs svarīga loma finanšu pakalpojumu jomā. Vairāk nekā 84% respondentu norāda, ka lielos datus visbiežāk izmanto, lai veiktu kritisku un automatizētu lēmumu pieņemšanu. Taču 77% arī piekrīt tam, ka lielie dati sniedz plašas iespējas, bet tajā pašā laikā liek pievērst lielāku uzmanību aspektam, kas saistīts ar personas datiem.

Digitālās ekonomikas uzplaukšanas veicināšanai finanšu pakalpojumu sniedzējiem nepieciešams veidot sadarbības saites ar citu jomu pārstāvjiem.

Pētījumā noskaidrots, ka 44% finanšu pakalpojumu sniedzēju ir divas reizes vairāk sadarbības partneru nekā pirms diviem gadiem. Tāpat arī norādīts, ka vērtīgākie sadarbības partneri meklējami starp finanšu tehnoloģiju uzņēmumu pārstāvjiem.

Reāllaika datu analīze ir vēl viens risinājums, kurš jau tuvā nākotnē kļūs par nepieciešamību finanšu pakalpojumu sniedzējiem – tam piekrīt 88% respondentu. Datu analīze reāllaikā ļauj bankām saviem klientiem piedāvāt individuāla servisa un pakalpojumu iespējas, par pamatu ņemot klienta vēlmes, iepirkšanās vēsturi, atrašanās vietu.  

IT uzņēmums Accenture pētījumu veica šī gada aprīlī, un tajā kopumā piedalījās ap 800 respondentu no 25 pasaules valstīm.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!