KAS NODROŠINA LIELĀKU PEĻŅU: „INTUĪCIJA” VAI MODERNIE ANALĪTISKIE RĪKI?

KAS NODROŠINA LIELĀKU PEĻŅU: „INTUĪCIJA” VAI MODERNIE ANALĪTISKIE RĪKI?

Pasaulē tiek uzskatīts, ka visbūtiskāk pārdošanas modeļus un sasniegtos rezultātus ietekmē prasmīga datu analīze, taču Latvijā vien reta digitālā kampaņa balstās uz statistiski izanalizētu mērķtirgu un auditorijai pielāgotiem produktiem.

Latvijā ir lieliska pieredze ar prognozējošās jeb apsteidzošās analītikas izmantošanu, kas spēj pat ļoti precīzi prognozēt klientu maksātspēju un uzņēmuma apgrozījumu, atklāj „IBM Latvija” vadītājs Edijs Tanons.

Komercbanka vēlas izsniegt vairāk kredītu, tādēļ būs jāizvērtē vairāk pieteikumu, nopietni jāanalizē arī to klientu kredītspēja, kas iepriekš uzskatīti par riskantiem.

Risinājums: vismaz daļēji automatizēt klientu pieteikumu novērtēšanu, vienlaikus prognozējot bankas potenciālos ienākumus. Ieguvumi: ātrāka kredītpieteikumu izskatīšana ļauj apkalpot vairāk cilvēku, iegūta jauna tirgus daļa.

Ideālā gadījumā pārdevējiem vajadzētu strādāt ar konkrētu auditoriju, kurā ir lielāka iespēja noslēgt darījumu. To var panākt, ar zinātniskām datu apstrādes metodēm novērtējot klientu potenciālo interesi par papildu piedāvājumu. Rezultāts: labāk pielāgoti produkti, precīzāk mērķēta kampaņa un vairāk pārdotu produktu vai pakalpojumu.

Tādējādi specializēti rīki palīdz sabalansēt produkta kvalitāti ar cenu. Atbilstoši socioloģisko pētījumu datiem, tieši šie ir vissvarīgākie apsvērumi, pēc kuriem tiek pirkti produkti un pakalpojumi.

Absolūtais vairākums Latvijas iedzīvotāju uzskata kvalitāti (99%) un cenu (97%) par svarīgākajiem aspektiem, izvēloties produktus vai pakalpojumus, atklāj pētījumu kompānijas TNS vecākā klientu vadītāja Inta Priedola.

Tomēr jāatceras, ka modernās tehnoloģijas neaizstāj personisku ilgtermiņa attiecību veidošanu, bet tikai palīdz palielināt darba efektivitāti.

„Neaizvietojami ir visi instrumenti, kas palīdz darījumu kārtošanai ārpus biroja. Piemēram, mākonī bāzēts „Exchange” risinājums ļauj saņemt e-pastus jebkurā viedierīcē, piekļūt korporatīvajai adrešu grāmatiņai un kalendāram, savukārt Virtuālā darba stacija, izmantojot interneta pārlūku, ļauj piekļūt saviem datiem no jebkura datora,” atzīst „Telia Latvija” partneru attiecību vadītājs Māris Podinskis.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!