Reklāmas internetā kļūst par aizvien neefektīvāku līdzekli pārdošanā

Reklāmas internetā kļūst par aizvien neefektīvāku līdzekli pārdošanā

Ilgu laiku internets bijis viens no lielākajiem un efektīvākajiem palīgiem uzņēmuma produkcijas reklamēšanai un pārdošanai. Tieši virtuālā vide ir vieta, caur kuru mērķauditorija - potenciālie klienti visērtāk un visātrāk sasniedzami. Taču aizvien lielākai daļai no šīs mērķa grupas ir tendence samazināties. Iemesls? Teju puse interneta lietotāju Latvijā izmanto reklāmu bloķētājus.

Interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius šī gada februārī veicis pētījumu, kura mērķis bija noskaidrot Latvijas interneta lietotāju reklāmas satura patēriņa paradumus. Tajā secināts, ka reklāmu ievietošana internetā lielai daļai uzņēmumu kļūst aizvien neizdevīgāka un neefektīvāka. Un kā nu ne –

teju puse jeb 47% Latvijas interneta lietotāju digitālās vides satura apzināšanai izmanto reklāmu bloķētāju (adblock).

Noskaidrots, ka lielākā daļa jeb 78% aptaujāto šo risinājumu lieto uz sava mājas datora; 47% uz sava darba datora; nedaudz mazāk jeb 37% reklāmu bloķētājus uzstādījuši savos viedtālruņos.

Norādot par galvenajiem iemesliem adblock lietošanā, absolūtais vairākums jeb 80% respondentu atzīmējuši, ka reklāmas esot pārāk uzmācīgas, vēl 61% uzsvēris, ka tās esot pārāk daudz, gandrīz tikpat jeb 58% aptaujāto atklājuši, ka reklāmu saturs viņus neinteresē. Papildus šiem iemesliem, interneta reklāmas tika raksturotas arī kā traucējošas, kaitinošas, nepievilcīgas, uzkrītošas, uzmanību novērsošas, tās aizsedz ekrānu, kā arī palēnina ierīces veiktspēju.

Taču jāatceras, ka, izmantojot reklāmas bloķētāju, ne visu mājaslapu saturs lietotājam būs pieejams. Jautāti, kāda būtu viņu rīcība situācijā, ja iecienītās mājaslapas saturs nebūtu pieejams reklāmu bloķētāja dēļ, vairāk kā puse jeb 53% aptaujāto uzsvēra, ka meklētu citu sevi interesējošu saturu; 40% norādīja, ka reklāmu bloķēšanas risinājumu konkrētajai lapai izslēgtu, bet atlikušie 7% adblock rīku noņemtu visam pārlūkam. 20% respondentu arī norādījuši, ka būtu gatavi pat maksāt, lai saņemtu sevi interesējošu saturu bez reklāmām.

Aptaujā iegūtie rezultāti, domājams, parāda, ka uzņēmumiem aizvien rūpīgāk būtu jāizvērtē savu līdzekļu ieguldīšana reklāmām internetā, un, iespējams, jau tagad jāsāk raudzīties citu pārdošanas triku virzienā. 

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!