“Tet” piedāvās algoritmos balstītas personalizēta satura iespējas televīzijā

“Tet” piedāvās algoritmos balstītas personalizēta satura iespējas televīzijā

Uzmācīgas, interesēm galīgi neatbilstošas reklāmas bieži vien var nokaitināt ne pa jokam, un dažkārt to raidlaiks ievelkas tik garš, ka, šķiet, ka pa to laiku varētu gan aiziet iepirkties, gan izvest suni pastaigā. Lai turpmāk reklāmas sniegt kādu pievienoto vērtību un būtu saistošas un interesēm atbilstošākas, uzņēmums “Tet” sadarbībā ar Latvijas Universitāti (LU) radījis unikālu datos balstītu algoritmu, kas sniegs iespējas efektīvāk plānot televīzijas saturu un nākotnē piedāvās personalizētas reklāmas.

Tet vecākā sabiedrisko attiecību projekta vadītāja Elīna Kovaļova norāda atklāj, ka uzņēmums apvienībā ar LU radījis inovatīvu, lielajos datos (Big Data) balstītu televīzijas skatītāju profilēšanas algoritmu. TV skatītājiem lielākie ieguvumi no šīs idejas, pirmkārt, būs iespēja efektīvāk plānot savu televīzijas saturu un reklāmu izvietojumu. Otrkārt, nākotnē iemīļoto filmu, seriālu vai raidījumu starplaikos tiks rādītas vienīgi personalizētas un skatītāja interesēm atbilstošas reklāmas.

Lai šo ieceri varētu veiksmīgi īstenot, projekts tika sadalīts divos lielos posmos. Pirmajā no reāliem interaktīvās televīzijas skatīšanās datiem bija nepieciešams identificēt un sadalīt televīzijas skatītājus konkrētās grupās.

Otrā posma ietvaros tika veikts Latvijā līdz šim lielākais iedzīvotāju pētījums, iesaistot tajā arī virkni speciālistu – datu zinātniekus, matemātiķus, ekonometrijas un psiholoģijas pētniekus.

Pētījuma ietvaros kopumā tika aptaujāti vairāk nekā 30 000 Latvijas iedzīvotāju visā valsts teritorijā, ievācot informāciju gan par viņu interesēm, gan hobijiem.  

Brīdī, kad risinājums sasniegs finiša taisni, ar tā palīdzību būs iespējams ar vienas minūtes precizitāti noteikt, kādu saturu kādā iekārtā noteiktā laikā vērojis televīzijas skatītājs. Balstoties uz iegūto informāciju gan par televīzijas skatīšanās paradumiem, gan iedzīvotāju interesēm un hobijiem, būs iespējams piedāvāt tiem atbilstošu saturu.  

Tet valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis uzsver, ka no personalizēta televīzijas satura iespējām ieguvēji būs ne tikai skatītāji, bet arī reklāmdevēji un paši mediji.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!