Apmierināts klients – mūsdienu uzņēmuma priekšrocība un lielākais izaicinājums

Apmierināts klients – mūsdienu uzņēmuma priekšrocība un lielākais izaicinājums

1.novembrī Islande Hotel Riga norisinājās BiSMART rīkotā konference, kas šoreiz tika veltīta vienai no lielākajām un arī nozīmīgākajām nozarēm mūsdienās – tirdzniecībai. Noklausīties 6 zinošu lektoru prezentācijas bija ieradušies vairāk nekā 130 klātienes apmeklētāju un vēl teju 7000 interesentu konferenci vēroja attālināti. Pasākumā tika noskaidroti dažādi tirdzniecībā aktuāli un svarīgi jautājumi. Piegādes ķēdes, vērtīgākie dati, ko klients var sniegt, efektīvākie komunikācijas rīki ar klientu, online un offline klienti un to iepirkšanās paradumi un daudz kas cits pieredzējušu un zinošu ekspertu skatījumā.

Par piegādes ķēdēm mūsdienās un to tendenci saīsināties pastāstīja Gateway&Partners eksporta projektu vadītāja Laura Valtere. Viņa savu stāstījumu balstīja dažādu industriju pārstāvošu klientu pieredzē, no tā secinot, ka piegādes ķēžu saīsināšanos lielākoties ietekmē tehnoloģiju attīstība, konkrētāk, automatizēta ražošana, datu bāzes, kā arī sociālie tīkli, īpaši Latvijā – Linkedin. Tika minēts, ka sociālie tīkli ir kā efektīvs risinājums, ar kura palīdzību uzrunāt gala klientu. Runājot par komunikāciju ar klientu, Gateway&Partners eksporta projektu vadītāja iesaka akcentu likt nevis uz uzņēmuma tēla veidošanu, bet gan uz pašiem uzņēmuma pārstāvjiem, pamatojot, ka: “Cilvēki neveido attiecības ar uzņēmumiem, bet cilvēks veido attiecības ar cilvēku”.

Kāda ir moderna datu analīze un plānošana efektīvai tirdzniecības vadībai, atklāja Infotrust biznesa inteliģences konsultants Māris Svilāns. Runājot par datu un tehnoloģiju lomu uzņēmumam efektīvu un peļņu nesošu lēmumu pieņemšanā, Infotrust biznesa inteliģences konsultants norāda, ka:

Tehnoloģijas palīdz pieņemt gudrākus lēmumus un dati palīdz saprast, kāds ir klienta profils, kur un kā uzrunāt klientu un kādu cenu piedāvāt”.

Apskatot jautājumu par klienta gudrāku un pārdomātāku uzrunāšanu, tika pastāstīts par personalizēta piedāvājuma procesu, kas ietver: mērķi, darbību, ierobežojumu un noteikta klientu segmenta atlasi. “Jo vairāk datu mēs var iegūt no klienta, jo precīzākas prognozes varam izdarīt” – norāda Māris Svilāns.

Par e-pasta mārketingu un tā nozīmi pārdošanas procesos  un klientu piesaistē pastāstīja Mailigen dibinātājs un vadītājs Jānis Rozenblats. Savā prezentācijā viņš norādīja: “Šodien visvērtīgākā lieta, ko uzņēmums var iegūt no mājaslapas apmeklētāja, ir e-pasts. E-pasta mārketings un e-pasts ir tas veids, kā nodrošināt attiecību veidošanos ar klientiem ilgtermiņā”. Runājot par e-pasta mārketinga stratēģijām, J. Rozenblats atklāja, ka uzņēmumu lielākā problēma šodien ir pārāk lielā koncentrēšanās uz potenciālajiem klientiem un vienādu e-pastu sūtīšana visiem. Tāpat tika minēts aspekts par klienta dzīves ciklu un atbilstošu komunikāciju ar klientu atšķirīgā dzīves cikla posmā. Katrs no dzīves cikla posmiem pieprasa dažādu tipu e-pastu sūtīšanu -  iepazīšanās e-pastus, izglītojošos e-pastus, kā arī klienta atgūšanas e-pastus.

Laikam ejot, tehnoloģijas likušas mainīties ne tikai uzņēmumam, bet arī pašam klientam. Kā piesaistīt digitālo klientu gudro risinājumu laikmetā, atklāja Cisco Latvia partnerattiecību vadītājs Antons Sauškins. Savā prezentācijā A. Sauškins pastāstīja par situāciju mūsdienu tirgū, kad aizvien lielāku popularitāti gūst internetveikali un iepirkšanās virtuāli. Tāpat A. Sauškins iepazīstināja ar Cisco piedāvātajiem risinājumiem, kuru mērķis ir sasniegt jauno pircēju – digitālo pircēju. Kā viens no tiem – Connected Mobile Experiences, par ko arī tika pastāstīts padziļinātāk.

Par eKomerciju 2020 pastāstīja Dentsu Aegis Network Latvia izpilddirektors Māris Naglis. M. Naglis norādīja, ka mūsdienās komercijas aina ir krietni vien mainījusies, un tiem uzņēmumiem, kas vēlas veiksmīgi nodarboties ar tirdzniecību, jāskatās ārpus rāmjiem.

Kā viena no aktuālākajām iezīmēm, ko var novērot mūsdienu pircēju vidū, ir pirkumu veikšana divās vidēs – online un offline.

Taču, kā norāda M. Naglis – vide, kurā pircējs izvēlas pirkt noteikto produktu, ir ļoti atkarīga no paša produkta veida. Runājot par e-komercijas nepieciešamību, M. Naglis norāda, ka uzņēmumiem jādarbojas e-komercijas lauciņā, taču jābūt arī pamatotam iemeslam, kāpēc tas tiek darīts.

Nenoliedzami, panākumi tirdzniecībā ir ļoti atkarīgi no prasmēm pārdot un radīt klientos vēlmi atgriezties. Viens no pirmajiem soļiem no uzņēmuma puses, lai klients atgrieztos, vai arī vispār izvēlētos saņemt konkrētā uzņēmuma pakalpojumus, ir atbildēt uz klienta zvanu. Par zaudētiem zvaniem no klienta un kā ar šo problēmu tikt veiksmīgi galā, atklāja Latvijas Mobilais Telefons (LMT) pārstāvis Armands Meinarts. Viņš pastāstīja par LMT piedāvāto pakalpojumu “zvanu pārvaldnieks”. Runājot par pakalpojuma galvenajiem plusiem, LMT pārstāvis norāda, ka tas palīdz organizēt zvanus mobilajos tālruņos, nodrošina zvanu statistiku, darba laika kontroli, interaktīvo balss atsakņošanu un citus labumus, par kuriem prezentācijā tika pastāstīts sīkāk.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!