Iepirkšanās fiziskā veikalā ir videi draudzīgāk nekā veikt pirkumu tiešsaistē

Iepirkšanās fiziskā veikalā ir videi draudzīgāk nekā veikt pirkumu tiešsaistē

Pusotru gadu ilga pētījuma rezultāti beidzot ļāvuši noteikt, kurā no vidēm – fiziskā vai tiešsaistes veikalā iepirkties ir videi draudzīgāk. Lai arī varētu šķist, ka vairāki faktori noteikti fizisku iepirkšanos padara klimatam nelabvēlīgāku, atklāts, ka iepirkšanās internetā nodara vēl lielāku ļaunumu videi.

American Chemical Society izdotajā zinātniskajā žurnālā teikts, ka ekoloģiski apzinīgāks iepirkšanās veids ir, atrodoties fiziskā veikalā, nevis ķemmējot tiešsaistes veikalu plauktus. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka, pērkot ikdienā nepieciešamās preces fiziskos veikalos, tiek radīts mazāk siltumnīcefekta gāzu emisiju nekā produktu pasūtīšana tiešsaistē. Tas skaidrojams ar to, ka bieži vien tiešsaistes veikalos vienā pirkuma reizē tiek pasūtītas tikai dažas preces. Tikmēr, atrodoties fiziskā veikalā, klients biežāk vēlas visus vajadzīgos pirkumus iegādāties vienā iepirkšanās reizē.

Pētnieki skaidro, ka biežie pirkumi internetā rada vairāk izlietotā iepakojuma, un preces tiešsaistē parasti tiek piegādātas no dažādiem izplatīšanas centriem.

Abi šie faktori rada lielākas siltumnīcefekta gāzu emisijas uz vienu produktu. Pētnieku komanda arī dažādos veidos modelēja preču piegādes ķēdi jeb kustību no rūpnīcas līdz gala patērētājam. Pēc tam pētnieki koncentrējās uz mazumtirdzniecības piegādes ķēdes daļu, ko sauc par “pēdējās jūdzes piegādi”: attālumu starp veikalu un klientu vai tiešsaistes iepirkšanās gadījumā – attālumu starp preču izplatīšanas centru un klientu.

Pētījuma ietvaros tika analizēts “pēdējās jūdzes piegādes” oglekļa nospiedums trim izplatītākajiem iepirkšanās kanālu veidiem Lielbritānijā: fiziskiem veikaliem; situācijā, kad prece tiek pasūtīta internetā un fizisks veikals to piegādā klientam; striktiem tiešsaistes veikaliem, kas paši nepiegādā preci līdz klientam.

Analizējot šos trīs iepirkšanās kanālus, tika ņemts vērā nopirkto preču skaits, transportēšana, uzglabāšana noliktavā, iepakošanas un piegādes process.

Pētījuma rezultāti liecina, ka lielākās siltumnīcefekta gāzu emisijas uz vienu iegādāto preci bija tajās situācijās, kad klients pasūta preci internetā, bet veikals to līdz klienta namdurvīm nepiegādā. Tomēr pētnieki uzsver, ka rezultāti esot ļoti atkarīgi no valsts un tur esošo klientu ieradumiem. Šis konkrētais pētījums ietvēra tirdzniecības dalībniekus Lielbritānijā.  

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!