Internetā regulāri iepērkas katrs desmitais iedzīvotājs

Internetā regulāri iepērkas katrs desmitais iedzīvotājs

Līdz ar e-komercijas attīstību, aizvien vairāk uzņēmumu pamana attālinātās pārdošanas iespējas un raugās, lai arī viņu produkti un pakalpojumi būtu pieejami ikvienam neatkarīgi no laika un vietas. E-komercija ievērojami uzplaukusi arī Latvijā, un arī paši iedzīvotāji par savu iepirkšanās vietu aizvien biežāk izvēlas e-veikalus. Kā noskaidrots SEB bankas aptaujā – 10% regulāri izmanto e-komercijas sniegtās priekšrocības.

Šī gada maijā SEB banka kopā ar pētījumu aģentūru “Norstat” veica aptauju par tiešsaistes iepirkšanās paradumiem un pieredzi. Iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka vien 7% aptaujāto nekad nav iepirkušies interneta veikalos. 39% iedzīvotāju pirkumus internetā veic pāris reizes gadā, kamēr trešā daļa to dara dažas reizes mēnesī. Tikmēr katram desmitajam iepirkšanās e-veikalos jau kļuvusi par regulāru paradumu.

Noskaidrots arī tas, ka -

iepirkumu groziņa saturs internetā atšķiras no tā, ko izvēlas iegādāties fiziskā veikalā.

Ja šādos veikalos visbiežāk tiek iegādāta pārtika un apģērbs, retāk sadzīves tehnika un elektronika, tad internetveikalos novērojami pavisam citādi iepirkšanās paradumi. Teju puse jeb 53% aptaujāto norādījuši, ka e-veikalos labprāt iegādājas sadzīves tehniku, elektroniku un viedierīces. Kamēr pārtikas preces internetā iegādājas vien 7% aptaujas dalībnieku. 36% aptaujāto e-veikalus atzinuši par ērtu vietu, kur nopirkt ceļojumus un biļetes uz pasākumiem.

Apskatot iegūtos rezultātus par iecienītākajām e-komercijas vietnēm, var secināt, ka iedzīvotāji lielākoties izvēlas iepirkties pašmāju interneta veikalos, kas vienuviet piedāvā dažādu preču klāstu no dažādiem ražotājiem un zīmoliem. 62% aptaujāto norādījuši, labprāt iepērkas tādos e-veikalos kā 220.lv un 1a.lv. 55% savus tiešsaistes iepirkšanas paradumus saista arī ar preču iegādi lielākajās tirdzniecības platformās, piemēram,  “AliExpress”, “eBay” un “Amazon”.

SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars norādījis, ka aizvien vairāk iedzīvotāju izvēlas iepirkties tiešsaistē. Tas norāda uz arvien lielāku uzticību digitālajiem risinājumiem un mūsdienu tehnoloģiju sniegto iespēju novērtēšanu. Iespēja iegādāties kāroto attālināti, saņemt to ērtā vietā un laikā, labāka cenas un kvalitātes attiecība, lielāks preču klāsts ir tās priekšrocības, ko iedzīvotāji, iepērkoties internetā, vērtē visaugstāk – uzsvēra A. Škapars.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Izstāžu centrs Ķīpsala, Rīga
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!