Noteikti būtiskākie kritēriji, kas veicina iepirkšanos e-veikalos

Noteikti būtiskākie kritēriji, kas veicina iepirkšanos e-veikalos

Interneta veikalu auditorija pēdējā gada laikā ir gandrīz dubultojusies, kopējam pircēju skaitam pieaugot no 40% 2020. gada martā līdz 75% 2021. gada martā. Strauji pieaudzis arī e-veikalu skaits, jo ikviens komersants meklēja veidus, kā sekmīgi turpināt savu uzņēmējdarbību. Iepērkoties interneta veikalos, pircēji novērtē vietnes lietojamību, klientu servisu, piegādes iespējas un ātrumu. Kā liecina sadarbībā ar Snapshots veikts pētījums - šie faktori visvairāk ietekmē klientu vēlmi veikt atkārotu pirkumu konkrētajā e-veikalā. 

Pētījuma dati liecina, ka 58% e-veikalu klientu iepirkšanās internetā laikā visvairāk novērtē vietnes lietojamību – viegli saprotamu preces iegādes procesu. Tikpat lielai daļai aptaujāto (58%) būtiska ir klientu servisa kvalitāte un ātras atbildes saņemšana, savukārt 46% iedzīvotāju svarīga ir skaidrība par pasūtījuma statusu un progresu. Tāpat būtiska loma atkārtota pirkuma veikšanā ir arī piegādes izmaksām (svarīgi 56% aptaujāto), piegādes ātrumam (53%), kā arī daudzveidīgām norēķinu iespējām (42%).

Interneta veikala vizuālo tēlu un dizainu kā vienu no motivējošiem faktoriem atkārtota pirkuma veikšanai min 16% Latvijas iedzīvotāju. Lielākā daļa aptaujāto (58%) uzskata, ka vietnes dizaina būtiskākais uzdevums ir palīdzēt ātrāk atrast nepieciešamo un orientēties mājaslapā. 46% atzīst, ka atbilstošs dizains palīdz ātrāk atrast svarīgāko informāciju, savukārt 16% novērtē dizaina nodrošinātās papildu interakcijas iespējas.

Lai noteiktu labākos e-veikalus, pirmo reizi Latvijā tiek rīkots konkurss “E-komercijas zvaigzne 2021”. Konkursa žūrijas priekšsēdētājs un aģentūras Element Digital vadītājs Arnis Jēkabsons skaidro, ka e-komercijas nozare piedzīvoja ārkārtīgi strauju izrāvienu, un tā turpina attīstīties. Šis ir īstais brīdis novērtēt pašreizējos e-veikalu panākumus un iedvesmot tos, kuri tirdzniecību internetā vēl nav uzsākuši. Konkursā ir desmit dažādas kategorijas, lai katrs uzņēmums spētu atrast sev piemērotāko un lai žūrija varētu sniegt objektīvu vērtējumu, vērtējot tos elementus, kas iepirkšanās procesā klientam šķiet būtiskākie – lietojamība un kvalitāte, saprotams dizains un mūsdienīgas inovācijas. 

Pieteikt savu dalību interneta veikalu konkursam “E-komercijas zvaigzne 2021” iespējams vēl līdz 8. aprīlim ieskaitot vietnē www.ekomercijaszvaigzne.lv, kur arī atrodama plašāka informācija par to. 

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!