Tirdzniecības nozares izaicinājumi un inovācijas

Tirdzniecības nozares izaicinājumi un inovācijas

Tirdzniecības nozarē arvien pazīstamākas kļūst tādas tehnoloģijas kā virtuālā pielaikošana, mašīnredze, čatboti, roboti, kā arī sensori, kas seko darbinieku labsajūtai un tehnoloģijas, kas mazina cilvēciskās kļūdas.

24. augustā notika BiSMART konference "Tirdzniecība", kuras ietvaros nozares pārstāvji un biznesa tehnoloģiju eksperti diskutēja par nozares attīstības iespējām, izaicinājumiem un nākotnes tehnoloģijām, kas mainīs to, kā mēs redzam un saprotam tirdzniecību šodien. "Strauji attīstoties e-komercijai, transformējoties piegādes ķēdēm, vienkāršojoties starptautiskajai tirdzniecībai un konkurences cīņai saasinoties, tirdzniecības sektora uzņēmumi saskaras ar jauniem izaicinājumiem. Tie ir konkurence ar globālajiem "milžiem", lojalitātes programmu modernizācija, patērētāju uzvedības maiņa, gudro sensoru ieviešana veikalos, mākslīgā intelekta attīstība, M2M (Machine to Machine), IoT (Internet of Things), 5G un citas biznesa tehnoloģijas, kuru skaits, izvēle un arvien augošais īpatsvars liek katram tirdzniecības nozares pārstāvim būt gatavam pārmaiņām un inovācijām", konfernces nepieciešamību pamato Juris Kabakovs, BiSMART platformas vadītājs.

Tirdzniecības nozares īpatsvars ekonomikā kā pasaulē tā arī Latvijā pieaug ar katru gadu. Latvijā šīs nozares ģenerētais apgrozījums 2016. gadā sasniedza 5,6 miljardus eiro. Tāpat nepielūdzami strauji aug e-komercijas īpatsvars. Pēc DDB Consulting Stratēģiskā konsultanta Edgara Lapiņa prezentētā, e-komercijas īpatsvars pasaules mazumtirdzniecībā no 7,4% 2015. gadā saniegs 15,5% 2021. gadā.

Runājot par inovācijām Latvijas tirdzniecības uzņēmumos, konferences ietvaros LMT Retail&Logictics valdes priekšsēdētājs Rinalds Kalniņš prezentēja jaunāko tehnoloģiju - TODO lietotni, ar kuras palīdzību LMT klientu centru un biroja darbiniekiem tiek doti uzdevumi, fiksēti incidenti un piešķirtas autorizācijas tiesības, ar kuru palīdzību iespējams kontrolēt noteiktus procesus. "Retail is detail", uzsver Rinalds Kalniņš un TODO lieliski palīdz darbiniekiem ieraudzīt un nekavējoties novērst nepilnības, izpildīt regulāros un ārkārtas uzdevumus un komunicēt ar kolēģiem, ietaupot laiku un novēršot cilvēciskās kļūdas.

Tirdzniecības sektora uzņēmumi saskaras ar jauniem izaicinājumiem: konkurence ar globālajiem "milžiem", lojalitātes programmu modernizācija, patērētāju uzvedības maiņa, gudro sensoru ieviešana veikalos, mākslīgā intelekta attīstība, M2M, IoT, 5G un citas biznesa tehnoloģijas.

Tirdzniecības nozares viena no būtiskajām sastāvdaļām ir maksājumu sistēmas. Un arī šeit tehnoloģijas ir ieviesušas milzum daudz jaunu terminu un standartu tādu kā Real-time maksājumi, Blockchain / Bitcoin, Open API
NFC, M-POS, Valkājamās ierīces (Wearables), Biometrija, Identitātes neizpaušana, Analytics / Big data
un Sandbox. Taču biznesa tehnoloģijas nav tāpēc, lai sarežģītu mums dzīvi un piebāztu galvu ar neskaitāmiem sarežģītiem terminiem. Tās palīdz un efektivizē uzņēmumu darbību, ļaujot koncentrēties uz pamata darbībām. Lai atvieglotu uzņēmumu resursus un naudas plūsmu, Telia Latvija arī tirdzniecības nozares pārstāvjiem skaidro mākoņpakalpojumu būtību, nozīmi un priekšrocības. Salīdzinoši jauns un ļoti populārs pakalpojums ir video novērošana mākonī, kur bez nozīmīgas sākuma investīcijas jebkurš uzņēmums var atļauties justies drošāk, jo no jebkuras vietas gan tiešsaistē gan arī ierakstā varēs apskatīt, kas notiek tirdzniecības telpās, birojos un ārpus tiem.

Lielu uzmanību gan prezentācijas laikā, gan konferences starplaikā izpelnījās Payyap Retail pārstāvis Helmuts Buļs, kurš prezentēja jaunam regulējumam atbilstošas un MVU segmentam pieejams kases sistēmas, tādējādi atrisinot tirgotāju problēmas, piedāvājot vienotu risinājumu tirdzniecībai.

Savukārt, Datakom inovāciju direktors Edijs Tanons šokēja klātesošos, izsmeļoši iztirzājot jauno datu aizsardzības regulu, tās noteikumus un sankcijas.

Visu konferences lektoru prezentācijas video formātā pieejamas BiSMART mājas lapā.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!