Hyperloop One plāno "vienā skaistā dienā" pieslēgt savai sistēmai visu Eiropu

Hyperloop One plāno "vienā skaistā dienā" pieslēgt savai sistēmai visu Eiropu

Hyperloop One plāno „vienā skaistā dienā pieslēgt visu Eiropu sistēmai Hyperloop One, apvienojot visu kontinentu”, paziņojis uzņēmuma līdzdibinātājs un izpildpriekšsēdētājs Šervins Piševars.

Hyperloop One viens no vadītājiem prezentēja deviņus uzņēmuma iecerētos Eiropas maršrutus, kuru kopējais garums sasniedz piecus tūkstošus kilometru. Šie maršruti ir izvēlēti, vadoties kā pēc tehniskajām un ģeogrāfiskajām iespējam, tā nākotnes trašu ekonomiskā izdevīguma.

Hyperloop One Eiropā iecerējusi savienot Korsiku ar Sardīniju (451 km), Igauniju ar Somiju (90 km), Spāniju ar Maroku (629 km), kā arī izbūvēt trases Vācijā (1991 km), Polijā (415 km), Nīderlandē (428 km). Tāpat iecerēti uzreiz trīs maršruti Lielbritānijā, kas savienos salas ziemeļus ar dienvidiem (666 km), virkni salas ziemeļu pilsētu (545 km), kā arī Skotiju ar Velsu (1060 km).

Visu projektu īstenošanas gadījumā Hyperloop One trases apvienos 75 miljonus cilvēku un 44 Eiropas pilsētas. Vairāki no maršrutiem šķērso jūru, tostarp maršruts no Igaunijas uz Somiju, un gaidāms, ka šajos gadījumos tiks būvēti tuneļi.

Jāatgādina, ka Hypeploop jeb hipercilpas ideju 2012. gadā izstrādāja un gadu vēlāk prezentēja Dienvidāfrikas izcelsmes amerikāņu inženieris un uzņēmējs Elons Masks. Iecere paredz īpašu, galvenokārt pasažieru, taču arī kravu pārvadājumiem paredzētu kapsulu pārvietošanās pa gaisa spilveniem pa speciālām virzemes caurulēm ar zemu gaisa spiedienu. Sistēma, kuru darbinātu galvenokārt atjaunojamā enerģija, ļautu kapsulām sasniegt ātrumu līdz 1200 km/h.

Rezultātā Hyperloop ļautu pāŗvietoties ar ātrumu, divreiz lielāku par lidmašīnu, un trīs līdz četras reizes lielāku par vilcienu ātrumu. Tāpat sistēmas vismaz teorētiski neprasa lielus ekspluatācijas izdevumus, kas padara tās pieejamas ikvienam braukt gribētājam.

Pats E. Masks nenodarbojas ar Hyperloop būvniecību, bet gan tikai ar idejas virzīšanu un investoru piesaisti. Zināmākās no kompānijām, kuras cenšas attīstīt Hyperloop projektus, ir Hyperloop One, Hyperloop Transportation Technologies, Hardt Global Mobility un citas.

Zināmākie no projektiem, kuru realizēšana tiek solīta jau pēc dažiem gadiem (daudzi eksperti šos solījumus gan uzskata par pārmērīgi optimistiskiem), ir Kalifonijas lielpilsētu Losandželosas un Sanfrancisko, kā arī Brno Čehijā un Bratislavas Slovākijā savienošana. Tāpat tiek strādāts pie Hyperloop cauruļu tīkla izveides Persijas līča valstīs, pirmkārt jau Apvienotajos Arābu Emirātos, kur tiks savienotas Abu-Dabi un Dubaija.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!