Uzstādīts jauns Hyperloop kapsulas ātruma rekords - 466 km/h

Uzstādīts jauns Hyperloop kapsulas ātruma rekords - 466 km/h

Vācijas komanda WARR Hyperloop uzstādījusi jaunu vakuuma vilciena kapsulas ātruma rekordu, kas tagad līdzinās 466 km/h, vēsta izdevums The Verge.

Jaunais Hyperloop kapsulas ātruma rekords tika uzstādīts SpaceX organizēto sacensību Hyperloop Pod Competition. Vācijas tehniķiem paātrinājumu izdevās sasniegt, nomainot motoru ar 50 kW jaunu pret astoņiem nelieliem elektromotoriem ar summāro jaudu 240 kW. Tāpat Vācijas komanda izmainīja kapsulas korpusa formu, uzlabojot tās aerodinamiku.

Elona Maska ideja par vakuuma vilcieniem, kas pirmoreiz izskanēja 2012. gadā, ir aizrāvusi daudzus uzņēmējus, tomēr neviens līdz šim tā arī nav spējis uzskatāmi nodemonstrēt, ka E. Maska piedāvātā koncencija ir īstenojama dzīvē un spējīga reāli funkcionēt.

Sākotnējā iecere paredz īpašu, galvenokārt pasažieru, taču arī kravu pārvadājumiem paredzētu kapsulu pārvietošanos uz gaisa spilveniem pa speciālām virzemes caurulēm ar zemu gaisa spiedienu.

Sistēma, kuru darbinātu galvenokārt atjaunojamā enerģija, ļautu kapsulām sasniegt ātrumu līdz 1200 km/h.

Rezultātā Hyperloop ļautu pāŗvietoties ar ātrumu, divreiz lielāku par lidmašīnu, un trīs līdz četras reizes lielāku par vilcienu ātrumu. Tāpat sistēmas vismaz teorētiski neprasa lielus ekspluatācijas izdevumus, kas padara tās pieejamas ikvienam braukt gribētājam.

Pats E. Masks nenodarbojas ar Hyperloop būvniecību, bet gan tikai ar idejas virzīšanu un investoru piesaisti. Zināmākās no kompānijām, kuras cenšas attīstīt Hyperloop projektus, ir Hyperloop One, Hyperloop Transportation Technologies, Hardt Global Mobility un citas.

Zināmākie no projektiem, kuru realizēšana tiek solīta jau pēc dažiem gadiem (daudzi eksperti šos solījumus gan uzskata par pārmērīgi optimistiskiem), ir Kalifonijas lielpilsētu Losandželosas un Sanfrancisko, kā arī Brno Čehijā un Bratislavas Slovākijā savienošana. Tāpat tiek strādāts pie Hyperloop cauruļu tīkla izveides Persijas līča valstīs, pirmkārt jau Apvienotajos Arābu Emirātos, kur tiks savienotas Abu-Dabi un Dubaija.

Bez tam Hyperloop One 2017. gada jūnijā prezentēja deviņus uzņēmuma iecerētos Eiropas maršrutus, kuru kopējais garums sasniedz piecus tūkstošus kilometru.

Hyperloop One Eiropā iecerējusi savienot Korsiku ar Sardīniju (451 km), Igauniju ar Somiju (90 km), Spāniju ar Maroku (629 km), kā arī izbūvēt trases Vācijā (1991 km), Polijā (415 km), Nīderlandē (428 km). Tāpat iecerēti uzreiz trīs maršruti Lielbritānijā, kas savienos salas ziemeļus ar dienvidiem (666 km), virkni salas ziemeļu pilsētu (545 km), kā arī Skotiju ar Velsu (1060 km).

Kā uzskata MarketsandMarkets analītiķi, jau 2022. gadā transporta līdzekļi, kas izmanto Hyperloop tehnoloģiju, dos pasaules ekonomikai 1,35 miljardus ASV dolāru gadā. Dažu turpmāko gadu laikā šis rādītājs augs vidēji par 47,2% gadā, un 2026. gadā sasniegs 6,34 miljardus dolāru.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!