Arī Latvijas Banka savu darbinieku loku papildina ar čatbotu

Arī Latvijas Banka savu darbinieku loku papildina ar čatbotu

No vakardienas, 30. jūnija, Latvijas Bankas darbinieku rindas papildina jauna kolēģe – virtuālā asistente Mona. Šarmantā Mona sākumā lielākoties darbosies Latvijas Bankas mājaslapā bank.lv, kur atbildēs uz klientu jautājumiem par iestādes sniegtajiem pakalpojumiem tādās jomās kā Kredītu reģistrs, skaidra nauda un citās.  

Latvijas Banka informē, ka pavisam drīz Mona pārņems arī Facebook kontu un sniegs arī tur atbildes uz jautājumiem par Latvijas Bankas darbību. Gan Latvijas Bankas mājaslapā, gan arī Facebook atbildes uz klientu uzdotajiem jautājumiem Mona sniegs visas diennakts garumā bez brīvdienām – kā jau uz klientu orientētam rīkam tas pienākas.  Saziņa ar virtuālo asistenti notiek latviski un tiešsaistē sarakstes formā. Norādīts, ka savā komunikācijā Mona izmantos vienkāršu un saprotamu leksiku, kas vienlaikus ir lietišķa.

Šobrīd Mona zina atbildes uz plašu jautājumu klāstu, kas saistīti ar Latvijas Banku un tās sniegtajiem pakalpojumiem. Vienlaikus čatbots šo prasmi nepārtraukti attīsta, lai ar laiku spētu sniegt arvien precīzākas un pilnvērtīgākas atbildes uz plašāku jautājumu loku.

Tāpat kā vairāki citi pakalpojumu sniedzēju un valsts pārvaldes iestāžu čatboti, arī Mona veidota, izmantojot Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformu “Hugo.lv”. 

Latvijas Bankas Informācijas tehnoloģiju pārvaldes vadītājs Harijs Ozols norādījis, ka virtuāla kolēģa iesaistīšana klientu apkalpošanā ir kārtējais solis, lai padarītu Latvijas Bankas pakalpojumus ērtākus un pieejamākus. Viņaprāt, čatbots Mona sniedz gan praktisku funkciju, atvieglojot bankas darbinieku ikdienu, gan arī kalpo kā simbols tam, ko sniedz modernās tehnoloģijas mūsdienīgas organizācijas darbā.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!