„Sociālos tīklus nepieciešams regulēt tāpat, kā kompānijas – tabakas ražotājas”

„Sociālos tīklus nepieciešams regulēt tāpat, kā kompānijas – tabakas ražotājas”

„Sociālos tīklus nepieciešams regulēt tāpat, kā tiek regulētas kompānijas – tabakas ražotājas” – ar šādu iniciatīvu nācis klajā Savienoto Valstu kompānijas Salesforce vadītājs Marks Beniofs. Pēc viņa domām sociālie tīkli savā ziņā ne ar ko neatšķiras no tabakas vai cukura – tie tāpat nodara kaitējumu cilvēka veselībai, kamdēļ nepieciešams ierobežot to lietošanu un izplatību. Regulatora lomu M. Beniofs piedāvā uzticēt valstij.

Šis paziņojums nepavisam nav tik absurds, kā šķiet pirmajā brīdī. Kā liecina virkne pētījumu, cilvēki kļūst aizvien atkarīgāki no sociālajiem tīkliem, un īpaši no to ietekmes cieš bērni un pusaudži. Šī iemesla dēļ atsevišķas valstis apspriež iespējas ierobežot pieeju sociālajiem tīkliem tiem lietotājiem, kas ir jaunāki par 16 gadiem, un pat Facebook vadība ir bijusi spiesta atzīt, ka kompānija ir „radījusi briesmoni”.

Problēmu vēl vairāk padziļina viltus ziņu fenomens un iespējas ar sociālo tīklu palīdzību ietekmēt politisko situāciju.

Visu šo iemeslu dēļ M. Beniofs arī uzskata, ka valdībām ir jāpastiprina kontrole pār šādiem resursiem. „Teiksim, pastāv cigaretes, un ir zināms, ka tās kaitē veselībai un izraisa atkarību. Arī tehnoloģijām piemīt spēja izraisīt atkarību, pie kam to izstrādātāji cenšas padarīt savus produktus iespējami pievilcīgākus un attiecīgi arī lielāku atkarību izraisošus,” M. Beniofs paziņojis intervijā televīzijas kanālam CNBC.

Atbilstīgi Salesforce vadītāja vārdiem, kurš pats, jāpiebilst, pārstāv tehnoloģiju nozari, nav principiālas atšķirības starp finanšu industriju, pārtikas rūpniecību un tehnoloģiju sfēru. Šī iemesla dēļ visām trim šīm nozarēm nepieciešams vienāds regulējums. Vienlaikus viņš uzskata, ka valdības maz dara sociālo tīklu un informāciju tehnoloģiju nozares kontrolēšanai.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Slokas iela 31-11, Rīga, LV-1048
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!