Mākslīgais intelekts (MI) sniedz ne tikai virkni priekšrocību, piemēram, biznesa procesu automatizācija un efektivizācija, izmaksu ietaupījums, bet arī riskus. Šī tehnoloģija ir labs ierocis krāpniekiem, kuri var krietni radošākos, pārliecinošākos un lielākos apmēros apkrāpt cilvēkus. Viens no virzieniem, kur šobrīd krāpnieki sāk aktīvi izmantot MI, ir telefonkrāpniecība. Telefonkrāpnieki, izmantojot MI rīkus, sākuši zvanīt no nezināmiem numuriem, atdarinot zvana saņēmējam pazīstama cilvēka balsi un lūdzot steidzamu finansiālu palīdzību.
Šādi zvani tā saņēmējam rada maldīgu iespaidu, ka grūtībās ir nonācis tuvs cilvēks, kas nenoliedzami palielina iespēju kļūt par telefonkrāpnieka upuri. Uzņēmums Bite Latvija novērojis tendenci, ka krāpnieki turpina nepacietīgi zvanīt un mēģina apkrāpt cilvēkus.
Bite Latvija iekšējās drošības procesu vadītājs Reinis Pudāns stāsta, ka aizvadītajā nedēļas nogalē uzņēmums saņēmis pirmo zvanu no klienta par jaunu telefonkrāpniecības metodi, kas Latvijā līdz šim nebija novērota.
Krāpnieks, izmantojot mākslīgo intelektu, zvanījis no nezināma numura un runājis zvana saņēmēja drauga balsī.
MI kopētā drauga balss stāstīja, ka ir nokļuvusi nepatīkamā situācijā ar policiju un steidzami nepieciešama liela naudas summa, lai situāciju atrisinātu. Klients bija ļoti vērīgs un nekavējoties pārtrauca zvanu, lai atzvanītu draugam un noskaidrotu situāciju.
Reaģējot uz pieaugošo telefonkrāpniecības gadījumu skaitu, uzņēmums kopš maija beigām ir ieviesis bezmaksas telefonkrāpšanas apkarošanas risinājumu, kas automātiski bloķē aizdomīgus zvanus klientiem. Jūlijā šis drošības risinājums bloķējis 20 000 krāpniecisku zvanu, kas ir divreiz vairāk nekā mēnesi iepriekš.
Gadījumā, ja ir saņemts aizdomīgs zvans, par to jāziņo savam mobilajam operatoram un attiecīgajām iestādēm, lai palīdzētu novērst krāpniecības gadījumus un aizsargātu arī citus lietotājus.