Eiropas komisija ierosina lielajām tehnoloģiju kompānijām piemērot digitālo nodokli 3% apmērā no uzņēmuma apgrozījuma.
Nodokli būs iespējams piemērot tām kompānijām, kuru kopējie ieņēmumi gadā pārsniedz 750 miljonus un ar nodokli apliekamie ieņēmumi, ko uzņēmums gūst Eiropas Savienībā (ES) gadā pārsniedz 50 miljonus eiro. Nodoklis uzņēmumiem būtu jāmaksā tajās ES dalībvalstīs, kur atrodas to piedāvāto pakalpojumu lietotāji.
Paredzams, ka digitālais nodoklis no kompāniju ieņēmumiem radītu aptuveni piecu miljardu lielus ieņēmumus visā ES kopā.
EK tiešo nodokļu, nodokļu koordinācijas, ekonomiskās analīzes un novērtēšanas direktorāta vadītājs Valērijs Mutaljē komentē, ka digitālais nodoklis tiek veidots, uzsverot godīgumu un izaugsmi. Godīgums ir saistīts ar to, ka visiem uzņēmumiem neatkarīgi no to pastāvēšanas formas – fizisks vai digitāls – ir jāmaksā nodokļi. Izaugsmes aspektu Mutaljē saista ar to, ka digitālais nodoklis nekļūtu par šķērsli mazajiem, vidējiem un jaunuzņēmumiem.
EK viceprezidents Valdis Dombrovskis norāda, ka – kaut arī digitalizācija ir pavērusi neskaitāmas iespējas, tā paredz arī attiecīgu nodokļu sistēmu pielāgošanu.
Dombrovskis arī uzsver, ka pašreizējā lielo interneta kompāniju pelņa, kas netiek aplikta ar nodokļiem, ir pārāk liela, kas nav taisnīgi un godīgi.
Digitālo nodokli, ja tas tiks ieviests, plāno piemērot aptuveni 130-150 kompānijām, ieskaitot arī Facebook, Google, Apple un Amazon. Jāpiebilst, ka apmēram puse no šiem uzņēmumiem, kuru apgrozījumu varētu aplikt ar nodokli, ir ASV bāzēti, bet trešā daļa ir Eiropas uzņēmumi.
Plānots, ka digitālā nodokļa ierosinājums tiks ieviests ar jaunām, atsevišķām direktīvām. Eiropas komisija paredz šo direktīvu ieviešanu līdz 2019. gada beigām. Pārmaiņas skartu visas ES valstis, ieskaitot Latviju.