Gan globālā, gan lokālā līmenī arvien aktīvāk norit diskusijas par četru dienu darba nedēļu. Daļa uzņēmumu visā pasaulē arī praktiski izmēģina šādu darba režīmu, mēģinot saprast galvenos ieguvumus un trūkumus. Tikmēr jaunā paaudze ir pārliecināta, ka četru dienu darba nedēļa tieši ļautu tiem kļūt produktīvākiem un savu darbu paveikt efektīvāk.
CNBC/Generation Lab aptaujāja 1033 cilvēkus vecumā no 18 līdz 34 gadiem saistībā ar darba režīmu. Galvenais secinājums ir tāds, ka lielākā daļa jeb 81% jauno cilvēku dotu priekšroku četru dienu darba nedēļai. Pētījuma dalībnieki tika aptaujati arī par citiem ar darba režīmu saistītiem jautājumiem, piemēram, darba vide.
Zīmīgi, ka lielākā daļa jeb 60% jauniešu labprātāk strādā no biroja, kamēr 40% - no mājām.
Pētījums atklāja vēl kādu tendenci - jaunajiem cilvēkiem atvaļinājums nav tik kritiski svarīgs - trīs ceturtdaļas aptaujāto nevēlētos vairāk atvaļinājuma dienu par mazāku samaksu.
Darba nedēļas saīsināšana jau vairākus gadus bijusi aktuāla tēma, un uzņēmumi arvien aktīvāk vēlas izmēģināt šādu praksi. Piemēram, februārī Dominikānas Republika paziņoja, ka dažos lielākajos uzņēmumos ieviesīs sešu mēnešu izmēģinājumu ar 36 stundu darba nedēļu.
Idejai par saīsinātu darba grafiku ir daži vērā ņemami atbalstītāji. Piemēram, miljardieris, Microsoft dibinātājs Bils Geitss novembrī pauda uzskatu, ka ar mākslīgā intelekta un robotu palīdzību darba nedēļu varētu saīsināt līdz pat trim dienām.
Tiesa, daudzi uzņēmumi joprojām ir skeptiski par četru dienu darba nedēļas ideju, tāpēc parādījusies alternatīva - četrarpus dienu nedēļa. Tas ir labs variants tiem uzņēmumiem, kuri nav gatavi apsolīt pilnu brīvdienu.