Mākslīgais intelekts jau šobrīd nosaka toni daudzās jomās, un sagaidāms, ka nākotnē tā ietekme tikai pastiprināsies. Šī tendence jāņēm vērā arī ikvienam uzņēmumam, kas vēlas saglabāt savu konkurētspēju, efektivitāti un būt soli priekšā citiem. Pērnā gada nogalē mākslīgais intelekts piedzīvoja milzu izrāvienu, pateicoties uzņēmuma OpenAI radītajam čatbotam ChatGPT, kas guvis milzu popularitāti visā pasaulē un jau tagad maina biznesus. Tā ietekmē arī citi lielie tehnoloģiju giganti ķērušies pie savu līdzīgu risinājumu izveides.
Aizvadītajā nedēļā savus mākslīgā intelekta tehnoloģijā balstītos risinājumus prezentēja uzreiz divi lielie interneta giganti - Microsoft un Google. Microsoft iepazīstināja ar jaunu meklēšanas pakalpojuma Bing versiju, kurā iestrādāta jaunākā ChatGPT versija, kas balstīta uz GPT-4 mākslīgā intelekta modeli. Savukārt Google prezentēja tiešu ChatGPT konkurentu - mākslīgā intelekta čatbotu Bard.
Jautāts, ar ko Microsoft izstrādātais risinājums atšķiras no parastā ChatGPT, izpilddirektors Satja Nadella norādīja uz sniegtās informācijas kvalitāti.
Ja šobrīd pasaulē plaši lietotais ChatGPT ir apmācīts sniegt informāciju par laika posmu līdz 2021. gadam, tad Bing iestrādātais GPT-4 mākslīgā intelekta modelis ir spējīgs apstrādāt arī krietni jaunākus un aktuālākus vaicājumus.
Tāpat, pēc Nadella teiktā, rīks spēs sniegt salīdzinoši uzticamākas, atbilstošākas atbildes, kā arī padomus. Piekļuve šim risinājumam šobrīd ir diezgan ierobežota. Lai izmēģinātu Bing jaunāko versiju ar visām pieejamajām funkcijām, jāgaida vismaz dažas nedēļas.
Līdztekus Microsoft savu mākslīgā intelekta tehnoloģijā bāzēto rīku prezentēja arī Google. Kompānija iepazīstināja ar čatbotu Bard, kas izveidots uz valodas modeļa (Language Model for Dialogue Applications – LaMDA) platformas, ko Google izstrādā jau vairākus gadus. Uzņēmums norāda, ka pakāpeniski izlaidīs arvien advancētākas Bard versijas, un šobrīd jau pieejama vienkāršākā no tām.