Mākslīgais intelekts ir tehnoloģija ar vienu no milzīgākajiem potenciāliem nākotnē. Ar radošu pieeju un viedu domāšanu šai tehnoloģijai vietu var rast teju ikvienā nozarē un jomā, kā izrādās, arī kulinārijā. Piemēram, kāda garšvielu kompānija Sanfrancisko mākslīgo intelektu izmanto jaunu garšu atrašanā un produktu izstrādē.
Pēc 130 gadus ilgiem eksperimentiem jaunu garšu meklējumos varētu būt grūti atrast vēl tādu, kas garšas kārpiņām būtu sveša. Tomēr garšvielu kompānija McCormick šai šķietamajai problēmai ir atradusi risinājumu, talkā ņemot mākslīgā intelekta tehnoloģiju. Strādājot kopā ar kompāniju IBM Research, izveidota mākslīgā intelekta sistēma, kas tika krietni apmācīta par un ap garšvielām, to formulām, pārdošanu, tendencēm ar mērķi radīt jaunas garšu kombinācijas.
Kā ziņo mediju kompānija CNN –
McCormick jau šī gada laikā plāno palaist tirgū pirmos garšvielu maisījumus, kuri radīti ar mākslīgā intelekta palīdzību.
Vienam no šiem maisījumiem dots nosaukums “One” ar nozīmi, ka garšviela domāta vienas ēdienreizes maltītes pagatavošanai. Garšvielu maisījumi “One” pārsteigs ar tādām garšām kā Toskānas vista, burbona cūkgaļas fileja un citiem eksotiskiem garšu kokteiļiem.
Kompānijas McCormick galvenais zinātnes jomas vadītājs Hameds Faridi (Hamed Faridi) atklāja, ka mākslīgā intelekta radītie garšvielu maisījumi krietni paātrina produktu attīstību (līdz pat divām trešdaļām) un ka uzņēmums plāno izmantot šo tehnoloģiju ar mērķi līdz 2021. gadam attīstīt pēc iespējas vairāk jaunu produktu. Faridi norādīja, ka parasti jaunais produkts tiek izveidots, ņemot par pamatu jau eksistējošu produktu, (piemēram, sinepes, pica) lai uz tā bāzes varētu radīt produktus ar jaunām garšām.
Viņš arī uzsvēra, ka jauna produkta izveidei nepieciešami vidēji 50 līdz 150 izmēģinājumi līdz nonāk pie galīgās garšvielu formulas.
Kad formula izveidota, to pēc tam pārbauda laboratorijā ar sensoru palīdzību un tikai tad to piedāvā gala patērētājam. Faridi piebilda, ka viss process no mākslīgā intelekta izveidota garšvielu maisījuma līdz jauna produkta izstrādei var ilgt no divām nedēļām līdz pat sešiem mēnešiem.