Centrālā Statistikas pārvalde (CSP) noskaidrojusi, ka vairāk nekā puse jeb 55% Latvijas iedzīvotāju kaut reizi iepirkušies kādā interneta veikalā. Bez tam 32% no tiem internetā veikuši pirkumu pēdējo trīs mēnešu laikā. Tomēr tendence rāda, ka lielo vairumu peļņas no Latvijas iedzīvotāju pirkumiem internetā saņem ārzemju e-komersanti, kamēr mūsu pašu uzņēmēji aizvien piesardzīgi raugās e-biznesa virzienā.
Latvijas e-komercijas attīstību lokālā kontekstā varētu raksturot kā salīdzinoši strauju, taču globālā mērogā Latvijas e-komersantiem vēl ir kur augt. Salīdzinot ar 2010. gadu, Latvijas interneta veikalu apgrozījums pieaudzis četras reizes. Pēc CSP iegūtajiem ikmēneša mazumtirdzniecības uzņēmumu apsekojuma datiem - e-komercijas joma Latvijā līdz pat 2016. gadam piedzīvojusi strauju un stabilu attīstību. Tomēr pēdējos trīs gados izaugsmes temps nedaudz samazinājies.
Novērtējot Latvijas interneta veikalu kopējo devumu mazumtirdzniecībā - tas mērāms 3,5 - 4% robežās.
Vidēji Eiropā interneta veikalu kopējais apgrozījums sasniedz 6-7% no kopējā mazumtirdzniecības apjoma. Vienlaikus Ķīnā interneta veikalu darbība veido pat piekto daļu no kopējā mazumtirdzniecības apjoma.
Pēc pētījumu kompānijas “Kantar” veiktās aptaujas datiem – maciņa turētāji Latvijā diezgan naski apmeklē un iepērkas ārzemju interneta veikalos. Noskaidrots, ka 58% Latvijas iedzīvotāju pēdējā pusgadā iegādājušies kāroto preci kādā ārzemju interneta iepirkšanās platformā. Šobrīd pārliecinošs Latvijas iedzīvotāju favorīts ir Aliexpress, kurā kaut reizi iepirkušies 67%, un 59% iedzīvotāju šajā interneta veikalā iepērkas visbiežāk. Tikmēr otrs Latvijas iedzīvotāju iecienīts e-komersants ir “Ebay”, ko par savu iecienītāko e-iepirkšanās vietu uzskata 13%.
Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumus internetā raksturo arī Latvijas Pasta (LP) statistika. Pēc LP ārējās komunikācijas vadītājas Gundegas Vārpas teiktā – 2018. gadā pasūtīto preču skaits no ārzemju interneta veikaliem pieauga līdz deviņiem miljoniem vienību, gadu iepriekš sasniedzot astoņus miljonus.
Tikmēr pasūtīto preču skaits no Latvijas e-komersantiem pieaug vidēji par 10% gadā.
Lai arī e-komercija Latvijā neattīstās tik strauji kā citviet pasaulē, vieta izaugsmei, domājams, noteikti ir.