Mērķis, uz kuru jātiecas ikvienam eksportspējīgam uzņēmumam - digitāla un saīsināta piegādes ķēde

Mērķis, uz kuru jātiecas ikvienam eksportspējīgam uzņēmumam - digitāla un saīsināta piegādes ķēde

Tehnoloģiju attīstība, automatizācijas risinājumu ieviešana, procesu optimizācija un efektivitāte virza uzņēmumu pretī tam, ko sauc par digitālu piegādes ķēdi. Šo procesu īpaši sekmē industrija 4.0, kas svarīgākos lēmumus ļauj pieņemt online vidē. Tāpat aizvien biežāk vērojama tendence ir piegādes ķēdes saīsināšanās, uzņēmumiem pārceļot tirdzniecību uz tiešsaisti. Tajā pašā laikā, veicot digitālo transformāciju savā piegādes ķēdē, nedrīkst aizmirst par klientu apkalpošanas zelta likumiem. Ar šiem un citiem izaicinājumiem, tendencēm šodienas piegādes ķēdē varēja iepazīties biznesa tehnoloģiju platformas BiSMART rīkotajā tiešsaistes konferencē “Piegādes ķēde”.

Konferencē kā pirmais uzstājās Gateway & Partners vadošais partneris Mārtiņš Tiknuss, kurš iepazīstināja ar aktualitātēm eksporta jomā. Viņš norāda, ka Latvijai eksporta jomā veicas labāk par vairumu Eiropas valstu, ko veicina spēja pielāgoties un labi tikt galā ar pandēmijas sekām. Vienlaikus M. Tiknuss akcentē, ka -

jāmaina fokuss no, “kā izdzīvot” uz - “kā augt”.

Šajā sakarā būtiska ir spēja veicināt izaugsmi tieši krīzes laikā – tas ir drosmīgs solis, ko vairums uzņēmumu baidās spert. Taču tas ir arī iemesls, kāpēc citiem uzņēmumiem pandēmijas laikā izdevies radīt jaunus produktus un piesaistīt citu klientu segmentu.

Ar industriju 4.0, tās sniegtajām priekšrocībām uzņēmumam un kā to vispār integrēt biznesā, plašāk pastāstīja SAP biznesa arhitekts Aleksandrs Popovs. Viens no galvenajiem industrijas 4.0 ieguvumiem ir tas, ka uzņēmums var tiešsaistē pieņemt visus lēmumus, kas attiecas uz piegādes ķēdi – no ražošanas līdz pat produkta piegādei klientam. Savā prezentācijā A. Popovs pastāstīja, kā industrijas 4.0 iespējas savā labā var izmantot dažādi diskrētās rūpniecības (discrete industry) uzņēmumi. Padziļinātākai izpratnei skatītāji varēja iepazīties ar reālās dzīves piemēru, kā uzņēmums piegādes ķēdē veiksmīgi integrējis industrijas 4.0 iespējas.

Kā ikvienam uzņēmumam digitalizēt savu piegādes ķēdi, atklāja Digital Mind partneris un valdes loceklis Edgars Stafeckis. Viņš norādīja, ka -

e-identitāte un e-parakstīšana jau kļūst par standartu Latvijas iedzīvotāju vidū.

Arī uzņēmumi steidz izmantot šīs iespējas, kas šobrīd jau ir nepieciešamība un prioritāte. E-parakstīšana ar SigningServices rīku un digitāla dokumentu aprite ir tikai dažas no šīm iespējām. Vienlaikus šo digitālo rīku izmantošanā ir savas normatīvās prasības. Piemēram, Eiropas vienotā regula, kas ietver trīs uzticamības līmeņus. Tos kombinējot, iespējams pāriet uz pilnīgi elektronisku informācijas apriti piegādes ķēdē.

CSC Telecom tirgvedības vadītāja asistente Jūlija Sergejeva, runājot par uzņēmuma taktiku komunikācijā ar klientu gadu gaitā, uzsver, ka mūsdienās ir dažādas iespējas, kā sniegt klientam tīkamu un kvalitatīvu apkalpošanu. Tomēr vēl aizvien daļā uzņēmumu klientu serviss ir visai vājā līmenī. J. Sergejeva sniedza vairākus padomus, kā uzņēmumiem uzlabot komunikāciju ar klientu, piemēram, sniegt plašākas saziņas iespējas, automatizēt klientu apkalpošanu, kā arī atbildēt uz negatīvām atsauksmēm un palīdzēt klientam.

Tas ir ceļš uz ideālo piegādes ķēdi, kur pārdevējs ir domājošs, bet klients – laimīgs.

Lai piegādes ķēde kādā brīdī neapstātos vienā punktā, būtisks nosacījums ir finanšu pieejamība. Par piegādes ķēdi, kas nekad neapstājas, un aspektiem finansēšanā pastāstīja Factris Latvija izpilddirektors Kaspars Barons. Viņš uzsver, ka būtisks aspekts jebkurā piegādes ķēdē ir stabila un ātra naudas plūsma. Tieši tāpēc arī viens no lielākiem riskiem šeit ir ierobežots apgrozāmais kapitāls un finanšu līdzekļu trūkums. K. Barons atklāj, ka labākais risinājums, lai procesi piegādes ķēdē tāpēc neapstātos, ir faktoringa pakalpojumi, kas uzņēmumu apdrošina pret nemaksāšanas riskiem.

Arī šoreiz BiSMART konferences skatītājiem bija iespēja apmeklēt partneru digitālos stendus. Virtuāli iepazīties ne tikai piegādes ķēdē, bet arī citu biznesa procesu uzlabošanā noderīgiem risinājumiem, kā arī saņemt konsultācijas un uzdot sev interesējošos jautājumus aicināja uzņēmumi: CSC Telecom, Briox, Digital Mind, Factris un Altus Inteligence.

Ar lektoru video un prezentācijām vari iepazīties šeit.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113

SIA BiSMART
Reģ. Nr. 40203056850
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!