Ņemot vērā Eiropas Zaļā kursa ambiciozos mērķus klimata pārmaiņu un vides degradācijas seku samazināšanai un pieaugošo elektroautomašīnu īpašnieku skaitu Latvijā, dibināta Latvijas Elektroauto biedrība (LEAB).
Biedrība apvieno elektroauto īpašniekus, ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus un entuziastus ar mērķi aizstāvēt elektroauto īpašnieku intereses valdības politikas un normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā. Tāpat paredzēts veidot sadarbību ar infrastruktūras un elektroauto tehnoloģiju uzņēmumiem un veicināt sabiedrības izglītošanu par elektroauto priekšrocībām un lietošanas praksi, sekmējot videi draudzīgā pārvietošanās veida izplatību.
LEAB darbību plānots īstenot, gan izstrādājot ieteikumus un veicinot elektroauto īpašnieku iesaisti nākotnes normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā, gan nodrošinot drošticamu informāciju, veicot elektroauto testus Latvijas apstākļos, īstenojot pētījumus un apkopojot ekspertu viedokli.
LEAB valdes loceklis Jānis Bekers skaidro, ka pēdējo pāris gadu laikā elektroauto skaits uz Latvijas ielām ir daudzkāršojies. 2023. gada pirmajā pusgadā Latvijā reģistrēto elektroauto skaits ir pieaudzis par 33%, un sagaidāms, ka pieaugums turpmāk būs vēl straujāks.
Ja neskaita Eiropas Zaļā kursa pieņemšanu, Latvijai vēl jāveic apjomīgs darbs, pielāgojot normatīvos aktus un izstrādājot jaunas stratēģijas, lai veicinātu elektroauto izplatību un ērtu lietošanu.
No otras puses, iedzīvotāji nav pietiekami informēti par to, kā attīstījušās elektroauto tehnoloģijas, jo izaugsme bijusi strauja. Tāpat, viņaprāt, jāpopularizē valsts sniegtais atbalsts elektroauto iegādē. J. Bekers uzsver, ka pilsoniskajai iniciatīvai ir liela nozīme, lai elektroauto nākotni Latvijā varētu ietekmēt arī elektroauto gala lietotāji.