Aizvien vairāk ražotāju savā piedāvāto automašīnu klāstā izvēlas atvēlēt vietu elektromobiļiem – auto, ko satiksmē iespējams sastapt aizvien biežāk un kas, domājams, būs neatņemama ikdienas mobilitātes sastāvdaļa jau tuvā nākotnē. Šīs tendences, nenoliedzami, rada arī konkurenci autoražotāju vidū. Viens no tādiem ir Volkswagen, kas nupat nācis klajā ar ziņu, ka vēlas krietni paplašināt savu elektroauto tirgu un būt viens no tiem, kas elektrisko auto industriju tur savās rokās.
Pasaulē lielākā autoražotāja gods Volkswagen jau pieder, taču pie sasniegtā uzņēmums pavisam noteikti apstāties nevēlas. Tā kā nākotnes auto industrija galvenokārt tiek orientēta uz elektrisko transportu, arī uzņēmums krietni vēlas izvērst darbību šajā jomā un iegūt līdera statusu arī kā lielākais elektrisko auto ražotājs. Volkswagen jau nākamo pāris gadu laikā plāno būtiski papildināt savu piedāvājumu ar plašu un daudzveidīgu elektrisko auto klāstu, ieguldot ap 80 miljardiem eiro. Lai šie mērķi kādam nešķistu pārāk ambiciozi un tukšu salmu kulšana, uzņēmums paziņojis, ka septembra sākumā jau noslēdzis vienošanos ar Zviedrijas uzņēmumu “Northvolt” ar mērķi uzsākt milzu akumulatoru rūpnīcas celtniecību Vācijā.
Kā norādījis ziņu medijs CNN Business – paziņots, ka litija jonu akumulatoru ražošana sāksies 2023. gada beigās vai 2024. gada sākumā.
Iespējami ātra akumulatoru ražošana Volkswagen ir ļoti svarīga, jo uzņēmums cer uzstādīt tā saukto “lielāko elektrisko ofensīvu automobiļu rūpniecībā visā pasaulē”.
To, ka Volkswagen elektroauto ražošanas plānošanā ir kārtīgi ieskrējies, pierāda uzņēmuma ieceres nākamajai desmitgadei. Uzņēmums nākamo desmit gadu laikā cer palaist tirgū gandrīz 70 jaunus elektrisko auto modeļus, šajā laika posmā saražojot ap 22 miljoniem elektromobiļu. Savukārt, nākošo četru gadu laikā Volkswagen plāno ieguldīt 30 miljardus eiro sava autoparka elektrificēšanā, ko daļēji veicina regulatoru spiediens un dīzeļdegvielas emisiju skandāla sekas.
Pēc ekspertu aplēsēm - ja autoražotāja plāni izdosies kā cerēts, tad Volkswagen varētu apsteigt tādus konkurentus kā Tesla vai BYD.