No vakardienas, 21. marta, Liepājā, Uliha un Robežu ielas krustojumā oficiāli sāka darboties ar BiSMART partnera LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta. Tas būs pirmais šāda tipa risinājums Latvijā, kas oficiāli iekļauts satiksmes uzraudzības sistēmā un fiksēto informāciju par autovadītājiem, kuri šķērsojuši krustojumu pie sarkanās gaismas, nodos Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Pašvaldības policijas datubāzēm, lai pārkāpējiem tiktu piemērots administratīvais sods.
Viedais risinājums testa režīmā minētajā krustojumā darbojas jau kopš 2019. gada rudens, taču līdz šim tas tikai fiksējis pārkāpēju statistiku. Tā ir gana iespaidīga – pēdējos 8 mēnešos kopā fiksēts vairāk nekā 600 sarkanās gaismas pārkāpumu. Šopavasar Liepājas pilsēta noslēgusi līgumu ar LMT par risinājuma oficiālu iekļaušanu satiksmes uzraudzības sistēmā, lai uzlabotu satiksmes drošību un novērstu pārkāpumus.
Tādējādi Liepāja kļuvusi par pirmo inovatīvu ceļu satiksmes drošības risinājumu lietotāju valstī.
Viedais luksofors spēj veikt dažādas funkcijas: tas atpazīst un klasificē objektus, nosaka to trajektoriju un atrašanās vietu, atpazīst un nolasa automašīnu numurus, spēj noteikt luksofora signālu. To veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots mini dators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.
LMT prezidents Juris Binde norāda, ka Liepāja jau ierasti ir atvērta inovācijām, tehnoloģiju uzlabojumiem un mūsdienīgu risinājumu ieviešanai – daudzējādā ziņā to var saukt par Latvijas tehnoloģiju galvaspilsētu. Tieši Liepāja bija pirmā pilsēta, kurā sāka darboties nākamās paaudzes datu pārraides tīkla – 5G – pirmā bāzes stacija Latvijā. J. Binde uzsver, ka LMT ir gandarīts, ka viedā krustojuma risinājums sāks savu darbu pilnā apmērā, uzlabojot satiksmes drošību pilsētā un rādot lielisku piemēru arī citām pilsētām ar sarežģītiem krustojumiem, kur regulāri tiek izdarīti pārkāpumi.