Eiropas Savienībā stājies spēkā Digitālo pakalpojumu likums

Eiropas Savienībā stājies spēkā Digitālo pakalpojumu likums

Aizvadītajā nedēļā Eiropas Savienībā (ES) oficiāli stājās spēkā Digitālo pakalpojumu likums. Sākot ar 2023. gada 25. augustu tehnoloģiju gigantiem, piemēram, Google, Facebook, Amazon un citiem ir jāievēro plaši tiesību akti, kas nosaka, ka tiešsaistes platformas ir juridiski atbildīgas par tajās publicēto saturu.

Digitālo pakalpojumu likuma galvenais mērķis ir veicināt drošāku tiešsaistes vidi. Jauno noteikumu ietvaros tehnoloģiju uzņēmumiem jāizpilda vairāki uzdevumi: 

  • Jāievieš opcija noņemt ierakstus par nelegālām precēm, pakalpojumiem, saturu, vienlaikus dodot iespēju lietotājiem ziņot par šāda veida saturu;
  • Jāaptur personalizētu, mērķtiecīgu reklāmu rādīšana, pamatojoties uz personas seksuālo orientāciju, reliģiju, etnisko piederību vai politisko pārliecību;
  • Jānosaka ierobežojumi saistībā ar reklāmu rādīšanu bērniem;
  • Jānodrošina lielāka pārredzamība un skaidrība par to, kā darbojas satura ieteikumu algoritmi; 
  • Ļoti lielām tiešsaistes platformām (vismaz 45 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī) arī jānodrošina lietotājiem iespēja atteikties no ieteiktā satura, kas veidots, balstoties uz lietotāja aktivitātēm platformā.

Digitālo pakalpojumu likums attiecas uz tādām kompānijām un platformām kā Alibaba AliExpress, Amazone Store, Apple App Store un Google Play Store, Google Maps, Google Search un Google Shopping, Booking.com, Facebook un Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, X (Twitter), Wikipedia, YouTube, Zalando un Bing

Lai arī jaunie noteikumi attiecas tikai uz ES tirgu, sagaidāms, ka vismaz atsevišķi punkti varētu tikt pieņemti arī globālā mērogā. 

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Izstāžu centrs Ķīpsala, Rīga
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!