Nenoliedzami, dati ir šodienas zelts un, pareizi izmantoti, tie var sniegt lielu pienesumu uzņēmumam, palīdzēt izprast tirgus situāciju, klientu vajadzības utt. Taču šķiet, ka Latvijas uzņēmumi diezgan kūtri izmanto datus sava biznesa attīstīšanai. Daudzpakalpojumu uzņēmums Tele2 un pētījumu firma Berg Research uzņēmēju aptaujā noskaidrojuši, ka mazāk nekā puse Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) pirms lēmumu pieņemšanas analizē uzņēmējdarbības datus.
Pētījumā secināts, ka tikai 37% Latvijas MVU pirms lēmumu pieņemšanas vienmēr veic rūpīgu uzņēmējdarbības datu analīzi. 48% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu to dara neregulāri, konkrētāk, tikai atsevišķos gadījumos. Savukārt 15% atzīst, ka to nedara nekad. Aptaujā noskaidrots, ka visvairāk to uzņēmumu, kuri vienmēr veic datu analīzi pirms lēmumu pieņemšanas, ir pakalpojumu nozarē strādājošo vidū un tie, kas nodarbina vismaz 11 darbiniekus.
Noskaidrots, ka MVU visbiežāk analizē finanšu rādītājus, ko dara 86% aptaujāto uzņēmumu.
Vienlaikus daudz retāk tiek analizēti uzņēmumu pārdošanas rādītāji, ko veic 46% uzņēmumu, kā arī tāda būtiska informācija kā dati par ražošanu (39%), klientu apkalpošanu (38%) un mārketingu (37%).
Tele2 komercdirektors Raivo Rosts norāda, ka, raugoties uz korporatīvajiem klientiem, var redzēt, ka vēlme vākt un analizēt datus pieaug. Piemēram, pēdējā pusgada laikā divas reizes palielinājusies interese par pakalpojumu, kas ļauj iegūt statistiku par zvanu plūsmu uzņēmumā, lai analizētu klientu apkalpošanas kvalitāti un plānotu atbilstošus darbinieku resursus, kas ļauj ietaupīt. Tas arī norāda uz to, ka uzņēmumiem ir interese analizēt ne tikai savus finanšu datus, bet arī citu vērtīgu informāciju, kas var palīdzēt uzņēmējdarbībai.
Jāpiezīmē, ka Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu aptauja veikta šī gada novembrī un tajā piedalījās 302 MVU.