E-komercijas pēkšņais pieprasījums veicināja ne tikai jaunas iespējas, bet arī izaicinājumus. Līdz ar lielāku pasūtījumu pieplūdumu, tehnoloģiju izstrādātāji meklē dažādus risinājumus, lai optimizētu darbību visos mazumtirdzniecības piegādes ķēdes posmos. Viens no svarīgākajiem posmiem ir preču saņemšana. Atšķirībā no piegādes iespējām pirms desmit gadiem, kad vienīgā pirkuma saņemšanas iespēja bija kurjera vai pasta pakalpojumi, tagad ir attīstījušās tādas alternatīvas kā pakomāti, pārtikomāti un preces saņemšana veikalā.
Latvijā jau labi pazīstams pirkumu saņemšanas veids ir pakomāti, pie kuriem ērti varam piebraukt un izņemt paciņu jebkurā dienas laikā. Taču tie nav piemēroti pārtikas preču piegādei, jo nenodrošina produktu drošību. StrongPoint klientu servisa vadītājs Uģis Začs norāda, ka -
pārtikas preču skapīši jeb pārtikomāti ir tehnoloģija, kas veidota pēc tradicionālo paku skapju principa.
Atšķirība ir tā, ka tie iekļauj speciālas temperatūras zonas, lai tādus produktus, kuriem ir jāatrodas noteiktā temperatūrā, nepakļautu ārējiem apstākļiem.
Izvietojuma ziņā pārtikomāti būs lietderīgi gan blīvi apdzīvotos pilsētas mikrorajonos, gan attālākos lauku apvidos. Pilsētu iedzīvotāji var izņemt savus pirkumus sev ērtā laikā, aiztaupot ilgo drūzmēšanos veikala telpās, bet pircējiem laukos ir iespēja izvēlēties produktus no internetā pieejamā plašā sortimenta, kas parasti nav pieejams mazajos veikaliņos.
Veiksmīgi pārtikomātu izmantošanas piemēri atrodami Ziemeļeiropā, kur kalni, fjordi un citi dabas šķēršļi apgrūtina transporta un infrastruktūras attīstību.
Šajās vietās iedzīvotāju populācija ir salīdzinoši neliela vai arī šīs pilsētas atrodas tālu no rajonu centriem, tāpēc fizisku veikalu atvēršana nav finansiāli izdevīga. Baltijas valstīs šāda tehnoloģija veiksmīgi darbojas Igaunijā, kas paspējusi ieviest jau aptuveni 20 pārtikomātus Tallinā un mazpilsētās. U. Začs atklāj, ka Tallinā šī tehnoloģija tiek izmantota jau sen, taču populārāka kļuva tieši pandēmijas laikā, kad cilvēki sāka vairāk iepirkties attālināti. Viņš uzskata, ka pārtikomātu pieaugošā popularitāte ir saistīta arī ar to, ka var pasūtīt produktus ar īsu derīguma termiņu vai saldētus produktus.