Izpētīts, ka viens neatbildēts klienta zvans uzņēmumam izmaksā vidēji 123 eiro

Izpētīts, ka viens neatbildēts klienta zvans uzņēmumam izmaksā vidēji 123 eiro

Uzņēmuma konkurētspējas celšanā un peļņas gūšanā aizvien lielāka nozīme ir klientu apkalpošanas kvalitātei. Klienti kļūst aizvien prasīgāki, iegādātos produktus un pakalpojumus vēlas saņemt pēc iespējas ātrāk un vienkāršāk. Vienlaikus arī komunikācijas ātrumam un uzņēmuma sasniedzamībai mūsdienās ir pat izšķiroša nozīme, kas var mudināt klientu doties taisnā ceļā pie konkurentiem. Tele2 kopā ar pētījumu centru SKDS veikuši Latvijas uzņēmēju aptauju, kurā noskaidrots, cik lielu skādi var nodarīt neatbildēšana uz klienta zvanu. 

Aptaujājot kopumā 750 uzņēmēju, galvenie rezultāti liecina, ka viens neatbildēts klienta zvans uzņēmums vidēji rada 123 eiro lielus zaudējumus.

Tas ir divas reizes vairāk nekā pirms diviem gadiem, kad uzņēmumam tas vidēji izmaksājis 60 eiro.

Viens no būtiskiem iemesliem šādām atšķirībām ir tā pati pandēmija. Cilvēki pēdējā gada laikā kļuvuši īpaši prasīgi un novērtē, cik labi uzņēmums tiek galā ar viņu attālināti pasūtīto pirkumu apstrādi. Vienlaikus, ja ir radušies kādi jautājumi par pirkumu, klienti tos joprojām visbiežāk izvēlas uzdot pa telefonu (77%), e-pastā (60%), lēnām aug arī komunikācija caur sociālajiem tīkliem (24%). 

Lai arī uzņēmumi cenšas izmantot vairākus komunikācijas kanālus, kļūstot sasniedzamāki, klientu acīs joprojām svarīga ir prasme atbildēt uz interesējošiem jautājumiem. Aptaujā tika noskaidroti biežākie iemesli, kāpēc uzņēmums nespēj/nevar atbildēt uz klientu jautājumiem. 21% gadījumu iemesls ir tas, ka klients vēlas sazināties ārpus uzņēmuma darba laika. 20% gadījumu klientu konsultanti ir aizņemti, jo sazinās ar citu klientu. Savukārt lielākā daļa aptaujāto uzņēmēju jeb 39% norādījuši, ka īsti nezina iemeslu neatbildēšanai uz klienta zvanu. 

Vienlaikus šādu problēmu risināšanai mūsdienās pietiek ar ļoti vienkāršiem un lielus ieguldījumus neprasošiem risinājumiem, atliek tikai painteresēties un nedaudz pameklēt, kuri pakalpojumu sniedzēji ko tādu piedāvā. Šīs pūles noteikti atmaksāsies jau ar pirmajiem pāris atbildētajiem klientu zvaniem. 

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!