Aizritējusi radošās komunikācijas un reklāmas festivāla “Cannes Lions” ceturtā diena. Tās laikā kļuva zināmi uzvarētāji vairākās radošuma kategorijās – sākot no zīmolu pārveides un stratēģijām līdz inovācijām, luksusa zīmoliem un pārdomātām pircēju pieredzēm. Festivāla vadītājs Simons Kuks uzsvēra, ka šie darbi apliecina, kā radošums un stratēģiska domāšana var būtiski ietekmēt uzņēmējdarbību un klientu pieredzi.
Balvu par veiksmīgāko uzņēmuma pārveides risinājumu ieguva apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēja AXA kampaņa “Trīs vārdi”. Tās ietvaros mājokļu apdrošināšanas līgumos Francijā tika pievienots vārdu salikums “un vardarbība ģimenē”, tādējādi sniedzot palīdzību sievietēm, kuras cieš no vardarbības. Žūrija atzina, ka šī iniciatīva pārvērš apdrošināšanu no vienkārša produkta par reālu sabiedrības atbalsta rīku.
Radošās efektivitātes balvu ieguva Apple kampaņa “Shot on iPhone”, kas jau desmit gadus iedvesmo cilvēkus fotografēt ar saviem tālruņiem. Šī kampaņa ir kļuvusi par daļu no Apple zīmola identitātes un palīdzējusi iPhone kļūt par pasaulē pārdotāko viedtālruni. Žūrija uzsvēra, ka tas ir lielisks piemērs ilgtermiņa radošai pieejai, kas sniedz gan emocionālu, gan biznesa vērtību.
Par labāko stratēģisko pieeju tika atzīta Dove kampaņa “Real Beauty”, kas nu jau 20 gadus palīdz sievietēm justies pārliecinātākām par sevi. Dove ir veidojis savu zīmolu, balstoties uz patiesu izpratni par to, kā sievietes uztver skaistumu, un kampaņa kļuvusi par globālu kustību. Arī luksusa zīmolu kategorijā uzvarēja Francija – LVMH grupa kļuva par līdzradītāju 2024. gada Parīzes olimpiskajām spēlēm, iesaistot savus zīmolus, piemēram, Dior un Louis Vuitton, spēļu tēla veidošanā.
Citās kategorijās tika izceltas vēl vairākas inovatīvas idejas. Piemēram, “Caption with Intention” kampaņa, kas ar dizaina palīdzību padara filmas pieejamākas cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. Savukārt “Sounds Right” iniciatīva pārvērš dabas skaņas par mūziku un novirza līdzekļus dabas aizsardzībai. Savukārt Ziploc kampaņa “Preserved Promos” ar influenceru palīdzību neizmantotos atlaižu kuponus pārvērš jaunos piedāvājumos, gūstot panākumus digitālajā tirdzniecībā.