Šodien, 16. jūnijā, sākās ikgadējais radošās komunikācijas un reklāmas festivāls “Cannes Lions”, kas norisinās Francijas pilsētā Kannās. Jau pasākuma pirmajā dienā tika noskaidroti pirmie uzvarētāji vairākās kategorijās, tostarp veselība, farmācija, reklāma, druka un audio.
Farmācijas kategorijā (Pharma Lions) no 305 pieteikumiem tika piešķirti 9 apbalvojumi. Galveno balvu saņēma kampaņa “Make Love Last – Bedroom” zīmolam Viagra, ko veidoja aģentūra Ogilvy Šanhajā. Šis darbs, izmantojot vizuālos elementus, izcēla intimitātes nozīmi attiecībās un uzsvēra zīmola solījumu – ilgākas tuvības stundas. Žūrijas priekšsēdētājs uzsvēra, ka šis darbs izcēlās ar to, ka tajā bija pateikts viss, nepasakot ne vārda. Viņaprāt, tas padarīja farmācijas zīmolu cilvēcīgu un tuvu ikdienai.
Veselības un labsajūtas kategorijā (Health & Wellness Lions) lielo balvu saņēma kampaņa “Vaseline Verified” zīmolam Unilever, ko izstrādāja Ogilvy. Projekta ietvaros vazelīna zinātnieki veica vīrusu uzlaušanas testus laboratorijā. Šī kampaņa pierādīja, ka zinātne un radošums var cīnīties pret dezinformāciju veselības jomā.
Ārējās reklāmas (Outdoor Lions) kategorijā šogad tika piešķirtas divas galvenās balvas. Viena – zīmolam KitKat par kampaņu “Phone Break”, kur ikdienas situācijās cilvēki telefona vietā rokās turēja šokolādes batoniņus, radot vizuāli spēcīgu vēstījumu par “paņem pauzi” kultūru. Otra balva tika piešķirta par Parīzes 2024. gada olimpisko spēļu atklāšanas ceremoniju. Tās konceptā ceremonija tika iznesta ārpus stadiona – uz Sēnas upes – veidojot neaizmirstamu brīvdabas pieredzi, kas simbolizēja Francijas brīvības, vienlīdzības un brālības vērtības.
Audio un radio kategorijā (Audio & Radio Lions) galveno balvu ieguva Budweiser ar “One Second Ads” – kampaņu, kuras ietvaros tika veidotas vienu sekundi garas reklāmas, kurās izmantotas melodijas no ikoniskiem skaņdarbiem. Klausītājiem tika dots uzdevums uzminēt dziesmu, tādējādi radot spēles elementu. Tikmēr printēto mediju kategorijā (Print & Publishing) uzvarēja zīmols PENNY ar drosmīgu iepakojuma dizainu, kur uzsvars tika likts vienīgi uz produkta cenu, šādā veidā demonstrējot vienkāršību un skaidru komunikāciju.
“Cannes Lions” festivāla ietvaros tika piešķirtas arī īpašās balvas veselības komunikācijas jomā. Par gada veselības tīklu atzīts FCB Health, bet labākā veselības aģentūra ir AREA 23 no Ņujorkas. Uzvarētājus dažādās kategorijāas turpinās paziņot katru vakaru līdz pat 20. jūnijam. Savukārt labāko darbu sarakstu var apskatīt mājaslapā canneslions.com.